شهرکرد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از شناسایی40کانون آلوده به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، مرتضی هاشم زاده ظهر چهارشنبه در پنجاه و پنجمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اظهار داشت: در حال حاضر در چهارمحال و بختیاری بیش از 40 کانون آلوده وجود دارد که همکاری دستگاه های مربوطه باید هر چه سریعتر نسبت به این کانون های آلودگی رسیدگی شود.

وی با اشاره به کمبود نقدینگی دانشگاه علوم پزشکی، گفت: به سبب اینکه مطالبات از طریق بیمه ها پرداخت نشده است، دانشگاه علوم پزشکی با کمبود نقدینگی روبرو است به گونه ای که تجهیزات و داروهای مورد نیاز در بیمارستان ها مشکل پیدا کرده و همچنین آب، برق، گاز و... نیز تحت الشعاع قرار گرفته است.

وی با اشاره به مشکل به وجود آمده ناشی از انتشار نفت و آلودگی نفتی در منطقه سرخون شهرستان اردل، تصریح کرد: کمیته فنی متشکل از نمایندگان سازمان جهادکشاورزی، اداره کل حفاظت محیط زیست، شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی، آب منطقه ای، شرکت فرآورده های نفتی و مرکز بهداشت استان تشکیل و موضوع به صورت کارشناسی و علمی بررسی و گزارش عملکرد و راهکارهای پیشنهادی و عملی برای حل مشکل ارائه شده است.