سنندج - نماینده ولی فقیه درکردستان گفت: بسترهای لازم برای فعالیت های بهتر علما و روحانیون شیعه و سنی در این استان فرام شده است.

به گزراش مرور نیوز، شوراهای روحانیت و افتاء اهل سنت کردستان با رویکرد و ساختار جدید امروز چهارشنبه با حضور دبیرشورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور آغاز به کار کرد.

نشست شوراهای روحانیت و افتاء استان کردستان به منظور اعلام رسمی فعالیت این شوراها در سطح استان با حضور دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور، نماینده ولی فقیه درکردستان و استاندار در سالن همایش کتابخانه امام خامنه ای سنندج برگزار شد.

نماینده ولی فقیه درکردستان دراین نشست گفت: برگزاری چنین نشست هایی موجب ایجاد حرکت علمی و فقهی در منطقه می شود لذا باید همواره تداوم داشته باشد.

آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی عنوان کرد: اگر علما و روحانیون نباشند که نظر صحیحی در ارتباط با موضوعات مختلف ارائه دهند بی شک باطل در جامعه حاکم می شود و دین ازبین می رود.

وی اظهارداشت: یکی از رسالت های ما ایجاد بستر و زمینه برای فعالیت هرچه بهتر و بیشتر روحانیون اعم از اهل تسنن و تشیع در جامعه اسلامیمان است.

وی بیان کرد: خوشبختانه هم اکنون یکی از بزرگترین منابع اهل سنت کشور در کتابخانه امام خامنه ای سنندج را در اختیار داریم که روحانیون می توانند از این منابع نهایت بهره برداری را کنند.

نماینده ولی فقیه درکردستان از راه اندازی دبیرخانه شورای افتاء دراستان خبرداد و گفت: این نشست افتتاحیه رسمی تمامی شوراهای جدید افتاء استان و آغاز بکار آنها است و امیدواریم در این دوره مسئله فتوا دراستان ساماندهی پیدا کند.

در پایان این نشست احکام صادر شده اعضای شورای عالی افتاء استان کردستان به ملا حیدر مصطفوی، ماموستا محمد امین راستی، ملا محمود مدرسی، ملا محمود آدابی، ماموستا عبدالرحمان حسین زاده، ماموستا عبدالرحمان خدایی، ماموستا محسن حسینی، ماموستا مصطفی شیرزادی، ماموستا عبدالله حیدری، ماموستا فایق رستمی، ماموستا سیداشرف حسامی، ماموستا بهاء الدین احمدی، ماموستا صادق میرزایی و ماموستا سید محمد سعید حسینی اعطا شد.