رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: امسال 769 تن فرش دستباف به ارزش 51 میلیون دلار از این استان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش مرور نیوز، علی همتی ظهر امروز در آئین پایانی یازدهمین دوره المپیاد کشوری فرش دستباف با بیان این‌که امسال 769 تن فرش دستباف به ارزش 51 میلیون دلار از فارس به خارج از کشور صادر شده است، اظهار داشت: در 10 ماهه مشابه سال گذشته استان فارس 325 میلیون تن فرش دستباف به ارزش 25 میلیون دلار به خارج از کشور صادر کرده که این میزان طی مدت امسال رشد قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه فرش دستباف نزد مردم فارس به‌ویژه ایلات و عشایر قشقایی، لر، باصری و عرب از اهمیت چشمگیری برخوردار است و باید بافت آن به شکل واقعی سینه‌به‌سینه به نسل‌ها منتقل شود، افزود: حضور 171 دانشجو و دانش‌آموز از 27 استان کشور در یازدهمین دوره المپیاد فرش دستباف در شیراز نشان از اهمیت این صنعت به‌عنوان گنجینه گران‌بهای فرهنگی نزد این قشر از جامعه، دستگاه‌ها و متولیان اجرایی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس خاطرنشان کرد: با تلاش‌های انجام‌شده در سال‌های آتی شاهد ارتقای صنعت فرش دستباف و افزایش صدور آن به دیگر کشورهای جهان هستیم.

همتی تصریح کرد: در استان فارس به مناسبت دهه مبارک فجر 55 طرح عمرانی و صنعتی به ارزش 371 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است و در 1.5 ماه آینده نیز طرح‌های عمرانی دیگری به ارزش یک‌هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود و زمینه اشتغال یک‌هزار و 500 نفر را فراهم می‌کند.

وی بیان داشت: در حوزه تولید نیز موفق به بهره‌برداری 393 طرح و کارخانه شده‌ایم که در این زمینه رتبه نخست و دوم را در کشور به خود اختصاص داده‌ایم.