رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی از نبود هیچگونه طرح ویژه موتورسواری و اتومبیل‌رانی در کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، محمد صیدانلو بعدازظهر امروز در جلسه مجمع سالانه هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی فارس اظهار داشت: در رشته موتورسواری و اتومبیلرانی چند ویژگی داریم و هیچ‌کس نمی‌تواند منکر آن‌ها شود که باعث جذب افراد به این رشته می‌شود.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی افزود: علاقه‌مندی شدید جوانان به این رشته باعث شده تا همواره شاهد رشد و توسعه آن و حضور جوانان در این رشته جذاب باشیم اما پیست‌های موتورسواری و اتومبیل‌رانی ما مشکلات بسیاری دارد که باید برای رفع این مشکلات تلاش شود.

وی اضافه کرد: در بین چند هزار طرح ورزشی که در کشور به بهره‌برداری می‌رسد شوربختانه حتی یک طرح ویژه رشته موتورسواری و اتومبیلرانی وجود ندارد که باید مسؤولان به موضوع توجه بیشتری داشته باشند زیرا توسعه زیرساخت‌های لازم برای ورزش و اتومبیل‌رانی و موتورسواری باعث می‌شود تا بتوانیم شهروندان را با اصول صحیح رانندگی و مهارت‌های آن آشنا کنیم و خسارت های مادی و معنوی ناشی از تصادفات که به دلیل نداشتن مهارت در رانندگی است را کاهش دهیم.

این مسؤول ادامه داد: یکی از وظایف این فدراسیون و هیات‌های موتورسواری و اتومبیل‌رانی بالا بردن مهارت و فن‌های رانندگان است که اگر بتوانیم در سال حتی یک نفر را از این خطرات نجات دهیم چند خانواده را نجات داده‌ایم.

وی در ادامه گفت: اگر بتوانیم در فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی با آموزش صحیح رانندگی به شهروندان یک درصد از تلفات و حوادث جاده‌ای و رانندگی را کاهش دهیم کار بسیار بزرگی را انجام داده‌ایم که این موضوع مستلزم افزایش زیرساخت‌های لازم برای این رشته است.

صیدانلو خاطرنشان کرد: در حوزه بانوان تلاش‌ها و مکاتباتی را انجام داده‌ایم که مجوز فعالیت آنان در موتورسواری را اخذ کنیم تا در پیست‌ها و مکان‌های مشخص‌شده بتوانند فعالیت کنند که به نتایج مطلوبی نیز دست یافته‌ایم.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی بیان کرد: ما در رشته‌های کراس و تریال بسیار امیدوار هستیم که در مسابقات بین‌المللی صاحب‌عنوان شویم و اگر 10 درصد از امکاناتی که برخی کشورهای خاورمیانه در اختیار دارند را داشتیم می‌توانستیم عناوین مهمی را به دست آوریم زیرا در کشورمان استعدادهای بسیاری در این رشته در کشور ما وجود دارد.

صیدانلو گفت: فارس یکی از استان‌هایی است که در رشته موتورسواری و اتومبیل‌رانی دارای استعدادهای بسیاری است و ازنظر موقعیت جغرافیایی نیز یکی از استان‌های خوب کشور برای این رشته است.

وی همچنین تصریح کرد: فارس در سال‌های اخیر با برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی نشان داده است که توانایی بالایی در این رشته دارد و وجود ورزشکاران بااستعداد در این استان می‌تواند در سال‌های آینده همواره نام فارس را بر صدر سکوها قرار دهد.

این مسؤول گفت: در فدراسیون تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا به این رشته ورزشی در فارس کمک کنیم و به‌زودی شاهد افتتاح یک پیست استاندارد برای رشته موتورسواری و اتومبیل‌رانی در این استان خواهیم بود.