قم - رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده گفت: علامه طباطبایی قدم‌هایی به سمت نظریه‌های جنسیت برداشته و چارچوبی برای فهم زنان و مسائل خانواده ارائه کرد که راهگشای بسیاری از مسائل است.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام محمدرضا زیبایی نژاد در همایش جنسیت و خانواده در نگاه علامه طباطبایی که ظهر پنج‌شنبه در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: علامه طباطبایی مهمترین اندیشمند قرن بیستم است و در دوران زندگی خویش، شرایط اجتماعی و سیاسی جامعه از جمله مشروطه در ایران را درک کردند که این جریان نقطه عطف تاریخ ایران در ارتباط با جهان غرب بود.

وی با بیان اینکه در جنگ جهانی اول و دوم، نهضت‌های جدید و جریان کمونیست و الحاد و روشنفکری با فضای غرب، نقد سنت و مباحث قرانی در زمان این عالم فرزانه رخ داد، ‌ گفت: این وقایع تاریخی بسیاری از مسائل را برای کشور ما پدید آورد که نیازمند پاسخگویی بود از این رو علامه طباطبایی احساس مسئولیت کرده و وارد عرصه علم و فلسفه شدند و مباحث بسیاری در حوزه‌های مختلف برای طلبه‌ها ارائه کردند.

رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده عنوان کرد: تفسیر المیزان اولین تفسیر قرآن و مهمترین اثر موجود در جهان اسلام است که علامه طباطبایی با تسلط به حوزه‌های مختلف به تفسیر آن پرداخته است.

حجت الاسلام زیبایی نژاد تصریح کرد: علامه طباطبایی در حوزه جنسیت قدم‌هایی به سمت نظریه‌های جنسیت برداشته و چارچوبی برای فهم زنان و مسائل خانواده ارائه کرده است که راهگشای بسیاری از مسائل است.

علامه طباطبایی پاسخگوی دغدغه‌های نسل جوان بود

وی ادامه داد: همچنین علامه طاطبایی نسلی خوش فکر و اجتماعی تربیت کرد و آماده پاسخگویی به دغدغه‌های نسل جوان بود.

رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده ابراز داشت: مبانی و روش‌های مهم نظریه جنسیت و خانواده از دیدگاه علامه طباطبایی و شاگردان ایشان موجود است که باید از آنها بهره برد.