قزوین- استاندار قزوین گفت: حمایت از توسعه شرکت های دانش بنیان مسیر قطع وابستگی به خارج و درآمدهای نفتی را هموار کرده و به استقلال اقتصادی کشور کمک می کند.

به گزارش مرور نیوز، فریدون همتی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح توسعه یک شرکت دانش بنیان تولید کننده مواد پلیمری در شهرک صنعتی کاسپین اظهارداشت: سیاست حاکم بر کشور قطع وابستگی در همه ابعاد اقتصادی است و اگر بتوانیم اتکا خود به خارج از مرزها را کم کنیم به اعتلای کشور کمک شده است.

استاندار قزوین بیان کرد: در کنار تعامل با جهان و گفتگو و داشتن مراودات بین المللی باید برای حفظ استقلال خود ضمن شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های داخلی زمینه شکوفایی استعداد دانشجویان و فارغ التحصیلان خود را نیز بخوبی فراهم کنیم.

حمایت از شرکت های دانش بنیان مسیر قطع وابستگی را هموار می کند

همتی تصریح کرد: ملت ما در جنگ تحمیلی با اتکا به خداوند و هدایت رهبری و شجاعت رزمندگان در حرکتی منسجم توانست در برابر دشمنان ایستاده و پیروز شود ودر تحریم نیز با همه سختی ها مقاومت کرد تا از حقوق خود دفاع کند و امروز هم با اتکا به سربازان جبهه اقتصادی می توانیم از مشکلات عبور کنیم.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان سربازان عرصه جنگ اقتصادی با دشمنان هستند و کسانی که برای تامین نیازهای داخلی همت کرده اند جای قدردانی دارند.

استاندار بیان کرد: باید خودمان زنجیره تولید را تکمیل کنیم و نیازهایمان را برآورده سازیم تا به دیگران محتاج نباشیم که در شرایط کنونی شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در رسیدن به استقلال اقتصادی دارند.

حمایت از شرکت های دانش بنیان مسیر قطع وابستگی را هموار می کند

از شرکت های دانش بنیان حمایت می کنیم

وی اظهارداشت: با اتکا به شرکت های دانش بنیان می توان در تولید تفاوت ایجاد کرد و قدرت رقابت با دیگران را افزایش داد اما باید بدانیم بازار داخلی برای تولیدات این شرکتها محدود است و باید به بازارهای خارجی فکر کنیم.

همتی گفت: در اقتصاد مقاومتی هم باید با حمایت از شرکت های دانش بنیان و اتکا به توان داخلی در مسیر قطع وابستگی حرکت کنیم و تولید داخلی را نیز رونق بخشیم.