قزوین- نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: شهید حجت اسدی با تلاش در مسیر امر به معروف و نهی از منکر در تربیت نیروهای انقلابی و مؤمن نقش مؤثری داشت .

به گزارش مرور نیوز، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در اولین سالگرد شهادت مدافع حریم اسلام، شهید حجت اسدی که روز پنجشنبه در مسجد امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهارداشت: قرآن کریم به ما اجازه نداده است که شهیدان را مرده بنامیم و تأکید می‌کند که آن‌ها زنده هستند و نزد خداوند روزی می‌خورند.

وی تصریح کرد: شهدا به ندای حق پاسخ دادند و برای همیشه زنده هستند و خدای متعال در استدلال برای زنده بودن شهیدان می‌فرماید: ای کسانی که ایمان آورده‌اید، خدا و رسول (ص) را اجابت کنید زیرا اجرای فرمان الهی شما را از مرگ دور نگه می‌دارد و به شما حیات معنوی می‌بخشد.

شهید اسدی در تربیت نیروهای مومن و انقلابی تاثیرگذار بود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوند کسانی که دستورات الهی را اطاعت نمی‌کنند، مرده می داند هرچند به ظاهر زنده باشند و در این عالم زندگی کنند.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: به گفته خداوند هر کسی در تمام مراحل زندگی دعوت کننده به حق و خوبی‌هاست و از هر فرصتی استفاده می‌کند تا به معروف دعوت کند و زندگی معنوی را درک کرده و این ویژگی شاخصه زنده بودن است که شهدا از آن بهره‌مند هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: مردگان کسانی هستند که به جای دعوت به خیر، دعوت به شر و بدی می‌کنند و از هر فرصتی که به دست می‌آورند مردم را امر به منکر می‌کنند.

وی با تأکید بر این‌که در تمام مراحل زندگیِ شهدا، علامت زنده بودن به وضوح دیده می‌شود، یادآورشد: شهدای ما دعوت شده حق بودند و همواره در مسیر تحقق فرامین الهی، از جمله امربه ‌معروف و نهی‌ازمنکر دغدغه داشتند و این مهم ویژگی انسان‌های زنده محسوب می‌شود.

آیت‌الله عابدینی گفت: مؤمن حقیقی و زنده کسی است که وقتی نام خداوند را می‌شنود، شوق درونی می‌یابد و احساس دلبستگی بیشتری به خداوند پیدا می‌کند و هنگامی که آیات الهی را می‌شنود، ایمانش شعله ‌ور و محبتشان به خداوند بیشتر می‌شود اما مردگان در نقطه مقابل قرار دارند.

شهید اسدی در تربیت نیروهای مومن و انقلابی تاثیرگذار بود

وی تصریح کرد:شهدامجریان اراده الهی هستند ودرمقابل کسانی قرار دارند که مجری اراده شیطانی هستندوخدای متعال تأکید می‌کند کافران و مشرکان هیچ‌گاه نمی‌توانند نور الهی را خاموش کنند و روزی خواهد رسید که نور الهی عالم‌گیر خواهد شد و همه ما در مسیر تحقق اراده الهی مسئولیت داریم.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به نقش تاثیرگذارشهید حجت اسدی در تربیت نیروهای انقلابی و مؤمن در قزوین گفت: بسیاری از جوانان قزوین با کمک شهید حجت اسدی زندگی معنوی پیدا کردند.