قم - رئیس خانه معدن استان قم با تأکید بر اهمیت ورود بخش خصوصی به حوزه معدن از نبود امنیت سرمایه گذاری در این حوزه انتقاد کرد.

به گزارش مرور نیوز، صابر عمو رسولی در همایش روز مهندس ومعرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش معدنی استان که ظهر پنجشنبه در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: در مورد دریاچه نمک و ژئوفیزیک استان قم قدم‌های خوبی برداشته شده است و باید بیش از این‌ها از ظرفیت‌های موجود در دریاچه نمک استان استفاده شود.

رئیس خانه معدن استان قم با انتقاد از برخی نگاه‌های عامیانه به توسعه صنعت و معدن، افزود: اگر نگاه منابع طبیعی از نگاه‌های دورن گرایی به بیرون گرایی تبدیل نشود هیچ وقت توسعه و پیشرفت در هیچ عرصه‌ای را نخواهیم داشت.

وی با اشاره به لزوم حمایت از سرمایه گذاری و بخش خصوصی، تصریح کرد: امروز امنیت سرمایه گذاری برای معدن کاران وجود ندارد، روزگار امروز بهره برداران معادن خوب نیست، این معدن کاران از خود برای توسعه معدن و اقتصاد کشور مایه می‌گذراند اما با نتیجه‌های خوبی مواجه نمی‌شوند.

عموحسینی با بیان اینکه در بخش خصوصی خانه معدن توانسته‌ایم در ادارات و معادن طبیعی حضور پیدا کنیم، تصریح کرد: هفته‌ای دو الی سه جلسه در ادارات مختلف داشته‌ایم تا جایگاه معدن را در ادارات باز کنیم.