امام جمعه بجنورد گفت: مسئولان باید در برابر کشورهایی که از نام ایران به عنوان حامی تروریسم یاد می کنند، شفاف و بدون ترس موضع گیری کنند.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های عبادی و سیاسی نمازجمعه بجنورد اظهارکرد: در اجلاس مونیخ کشورهایی همانند ترکیه، عربستان، آمریکا و اسرائیل به صراحت ایران را حامی تروریسم اعلام کردند و تصمیم بر ایجاد ائتلافی علیه ایران و مهار نفوذ و قدرت آن در منطقه گرفتند.


وی با اشاره به اینکه، این کشورها قدرت و مقاومت ایران را قبول کرده اند و به این مسئله که ایران با گذشت 36 سال از انقلاب بارها امتحان شده و سربلند از آن خارج شده است واقفند، گفت: متاسفانه مسئولان نام کشورهایی که از ایران به عنوان حامی تروریسم یاد می کنند را بر زبان نمی آورند.


یعقوبی خطاب به مسئولان کشور با تاکید بر اینکه چرا شفاف موضع گیری نمی کنید، افزود: عربستان منافق، ترکیه سکولار و لائیک و اسرائیل خون آشام کوچکتر از آن هستند که برای ایران برنامه ریزی کنند.


وی با اشاره به اجلاس انتفاضه فلسطین، گفت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری مسئله فلسطین مهم ترین و عنصری ترین مسئله جهان اسلام است و اهل مقاومت بدانند که دشمنان می خواهند حاشیه سازی کنند تا مسئله فلسطین فراموش نشود.


یعقوبی با اشاره به اینکه برخی می گویند مقاومت نتیجه نداشته است، عنوان کرد: سوریه و یمن شاخصه های یک ریشه بوده، هم اکنون اسرائیل همانند قبل نیست تا بتواند هر وقت خواست مبارزه کند زیرا به گفته سید حسن نصرالله مراکز اصلی اسرائیل در تیررس آنان قرار دارد. مقاومت فایده داشته و خواهد داشت و اگر اتحاد ملی براساس برنامه جهادی داشته باشیم، پاسخ یاوه گویی ها را می دهیم.


وی با بیان اینکه امسال در جشنواره فیلم فجر چه فاجعه ای رخ داد که در کنار وجود فیلم های مناسب، در برخی از فیلم ها هم به ارزش ها توهین شده و بداخلاقی هایی همانند طلاق ترویج شد، گفت: این فیلم ها مجوز نمایش گرفته اند در حالی که در باطن یک خودزنی فرهنگی اتفاق افتاده است.


یعقوبی در ادامه با اشاره به پنجم اسفند ماه، روز مهندس خاطرنشان کرد: ساخت و سازهای خود را محکم و از روی اصول و معیار احداث کنید.


وی با اشاره به روز امور تربیتی، یادآورشد: باید تربیت ها اسلامی و براساس معیاردین و نه سلیقه ای و جناحی باشد.
انتهای پیام