معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه گفت: خوشبختانه در دوران پسابرجام موقعیت و شرایط مطلوبی برای افزایش ارتباطات و فعالیت‌های اقتصادی کشور با دیگر کشورهای دنیا فراهم شده است که باید به خوبی بهره‌گیری شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین ، ابراهیم رحیم‌پور بعد از ظهر امروز در نشست سفیران کشورهای خارجی با مدیران شهری قزوین اظهار داشت: شهر قزوین از موقعیت استراتژیکی برخوردار است به طوری که به عنوان شهری تاریخی با آثار باستانی بسیار در مسیر جاده ابریشم قرار دارد و در زمینه رونق اقتصادی ظرفیت مطلوبی دارد.

وی بیان کرد: استان قزوین ظرفیت خوبی در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، گردشگری دارد و بستر افزایش تعاملات کشورهای مختلف خارجی با شهر قزوین فراهم است.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه با اشاره به شرایط پسابرجام، تصریح کرد: خوشبختانه در دوران پسابرجام موقعیت و شرایط مطلوبی برای افزایش ارتباطات و فعالیت‌های اقتصادی کشور با دیگر کشورهای دنیا فراهم شده است که باید به خوبی بهره‌گیری شود.

رحیم‌پور با بیان این مطلب که مدیران و مسئولان باید همکاری خوبی با سرمایه گذاران داشته باشند، ادامه داد: نقش قزوین در توسعه مبادلات اقتصادی با کشورهای خارجی باید مورد توجه جدی قرار گیرد و مسئولان و مدیران در این زمینه اهتمام و تلاشی ویژه داشته باشند و بستر فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی فراهم شود.

وی با اشاره به توجه مطلوب سفرای خارجی به استان قزوین، عنوان کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های مختلف استان و اماکن تاریخی مورد توجه سفرای خارجی کشورهای آسیایی قرار گرفت که این مهم در افزایش تعاملات اثرگذار خواهد بود.