بوشهر - ناظر گمرکات و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: با توسعه خدمات الکترونیک، شکایات و اعتراضات تجار و بازرگانان در گمرک بوشهر به صوررت الکترونیکی رسیدگی می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، بهنام نوروزی صبح شنبه در جمع تجار و بازرگانان استان بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه خدمات الکترونیک در گممرک بوشهر تلاش‌های خوبی صورت گرفته و طرح‌های متنوعی را در دست اجرا داریم.

وی اضافه کرد: بدهی‌های گمرکی که بر مبنای ماده 7 قانون امور گمرکی مشخص می‌شوند، پیش از این به ‌صورت نیمه مکانیزه و با دخالت فرد کنترل می‌شد، اما اکنون این بدهی‌ها توسط سیستم و بدون دخالت انسان صورت می‌گیرد.

مدیرکل گمرک بوشهر از پیاده‌سازی و راه‌اندازی سامانه لجستیک و خدمات پس از ترخیص کالا در گمرک بوشهر خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این سامانه اسناد کاغذی که قابلیت تغییر و از بین رفتن دارند، کمتر در گمرک مورد استفاده قرار می گیرد.

وی بیان کرد: راه اندازی این سامانه در ادامه اجرای پروژه بزرگ پیاده سازی گمرک الکترونیک و سامانه جامع امور گمرکی است و با راه اندازی این سامانه شرکت‌های حمل و نقل موظف خواهند شد به صورت الکترونیک حامل‌های مورد نظر را برای محموله‌ای مشخص، به گمرک معرفی کنند.

ناظر گمرکات استان بوشهر گفت: در راستای تکریم تجار و بازرگانان، صاحبان کالا و اربابان رجوع و همچنین در ادامه پیاده سازی دولت الکترونیک و گمرک الکترونیک، رسیدگی به شکایات و اعتراضات تجار و بازرگانان در گمرک بوشهر الکترونیکی شده است.

نوروزی افزود: در همین خصوص سامانه پیشخوان خدمات الکترونیکی گمرک به آدرس اینترنتی club.irica.co برای ثبت اعتراضات و شکایات در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: خدمت‌گیرندگان امور گمرکی از این پس می توانند هرگونه شکایت و اعتراض نسبت به نحوه ارائه خدمات گمرکی را از طریق سامانه جامع گمرکی و به صورت الکترونیکی ثبت کرده تا در اسرع وقت مورد پیگیری قرار گیرد.

مدیرکل گمرک بوشهر، الکترونیکی شدن این فرآیند را در راستای تسریع در رفع مشکلات و شکایات ذی نفعان گمرکی عنوان کرد و اظهار داشت: در کنار این اقدام مهم، همچنین دفتر ناظر گمرکات استان و تمامی معاونین گمرکی بر روی ارباب رجوع باز بوده تا مشکلات در اسرع وقت رفع شود.

نوروزی یادآور شد: این سامانه به منظور کنترل و رصد تمامی فرآیندهای مربوط به تشریفات گمرکی صاحبان کالا (نمایندگان قانونی آنها) طراحی و راه‌اندازی شده تا صاحبان کالا بتوانند در هر مرحله از عملیات گمرکی، نسبت به ثبت اعتراضات و شکایات احتمالی خود در ارتباط با نحوه ارائه خدمات اقدام کنند .