بجنورد- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: عمده کشت بهاره استان، پنبه است.

به گزارش مرور نیوز محمدجواد تشکر  بابیان اینکه محصول پنبه کشت عمده خراسان شمالی است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود سال آینده پنج هزار و 800 هکتار از اراضی استان به کشت پنبه اختصاص یابد.

تشکری بابیان اینکه پس از پنبه اولویت بعدی کشت بهاره خراسان شمالی گوجه‌فرنگی است، افزود: همچنین پیش‌بینی می‌شود سال آینده این محصول در چهار هزار هکتار از اراضی استان کشت شود.

وی با اشاره به اینکه امسال کشت مازاد بر نیاز پیاز را داشته‌ایم، تصریح کرد: سال آینده سطح زیر کشت بهاره این محصول به یک هزار و 900 هکتار کاهش می‌یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش‌بینی می‌شود، چغندرقند در دو هزار و 200 هکتار و سیب‌زمینی در یک هزار و 100 هکتار از اراضی استان کشت شود.

تشکری افزود: همچنین برنامه‌ریزی‌شده تا کشت محصولات کم آب و خوراک دام ازجمله یونجه به هفت هزار هکتار، ذرت علوفه‌ای به یک هزار و 800 هکتار و آفتابگردان به چهار هزار و 500 هکتار برسد.

وی گفت: به‌منظور حفاظت از منابع آبی کشت برنج در خراسان شمالی را پیشنهاد نمی‌کنیم و همچنین کشت این محصول طی سال آینده از یک هزار هکتار به 900 هکتار کاهش می‌یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: با توجه به اینکه عمده سطح کشت برنج در آشخانه است به‌جای کشت این محصول ارقام مختلف حبوبات، پنبه، آفتابگردان و ذرت علوفه‌ای به کشاورزان پیشنهاد شده است.