رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضائیه استان همدان گفت: نظام جمهوری اسلامی نیازمند قضات و وکلایی به دور از گرایشات سیاسی، اعمال نفوذ و فشارها است تا اجرای عدالت و تحقق آن را با مشتی پول معاوضه نکنند.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا ترکستانی پیش از ظهر امروز در هفتمین همایش مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی استان همدان که با محوریت پاسداشت جایگاه شهدای مدافع حرم برگزار شده‌ بود اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران نیازمند وجود قضات و وکلای سالم است و نیاز دارد مدیران و نمایندگانی سالم و مطالبه‌گر در رأس امور قرار گیرند.

وی گفت: وجود قضات و وکلایی که به دور از گرایشات سیاسی، اعمال نفوذ و فشارها، عدالت را اجرا کرده و با اجرای عدالت سبب تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران شوند، از ضروریات این دستگاه است.

رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضائیه استان همدان بیان کرد: آرای صادره از محاکم قضایی باید مبتنی بر قانون صرف باشد و با اتکا به شرع مقدس اسلام و اسناد و ادله در چارچوب قانون آیین دادرسی مدنی در امور حقوقی و کیفری با توجه به اصل مقدس برائت مندرج در قانون اساسی و نیز قاعده فقهی اصاله البرائه قرار گیرد و همچون گذشته قائل به احترام به حریم خصوصی افراد و منع تجسس در احوال شخصیه مردم باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به تأکیدات ریاست قضا، قضات باید مجازات‌‌های جایگزین حبس را در احکام خود اعمال کنند.

ترکستانی افزود: نظام جمهوری اسلامی نیازمند وکلایی است که اجرای عدالت و تحقق آن را با مشتی پول معاوضه نکنند و این نظام مقدس را به بهانه اخذ پناهندگی از نظام‌های سلطه‌گر نفروشند. وکلایی که تنها در فکر اجرای عدالت باشند نه اینکه اجرا و تحقق عدالت را دستاویزی برای اعمال فشار بر نظام قضایی و دستگاه عدالت کنند.

وی عنوان کرد: استقلال در نهاد وکالت آن است که وکیل آزادانه و بدون اعمال فشار حکومت به امر دفاع مبادرت ورزد و این امر در حال حاضر محقق شده و وکلا بدون هرگونه فشار، آزادانه به دفاع از موکلشان مشغول هستند.

رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضائیه استان همدان افزود: اگر معنای استقلال وکیل آن است که وکیل آزادانه با مصاحبه با بیگانگان برای اخذ پناهندگی خود، نظام جمهوری اسلامی ایران را به سخره گرفته و به چالش بکشاند، ما خواهان چنین استقلالی نیستیم.

وی اظهار داشت: اگر معنای استقلال وکیل این است که وکیل، اسناد و پرونده‌های امنیتی و جاسوسان را از پرونده‌ها استخراج کرده و به سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل منعکس کند تا بدین وسیله از حربه حقوق بی‌بشری به نظام جمهوری اسلامی و قوه قضائیه فشار وارد کند و زمینه فرار متهمان و گریز آنان را از مجازات فراهم کند ما چنین استقلالی را نمی‌خواهیم.

ترکستانی با بیا اینکه مدعیان حقوق بشر، خود ناقض حقوق بشر هستند، گفت: آنها با در دست داشتن رسانه و با استفاده از قدرت آن به ایجاد و گسترش پدیده اسلام هراسی مشغول هستند و از هر حربه‌ای برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند.

وی افزود: مدعیان حقوق بشر با انجام جنایات ضد بشری در سوریه، بحرین، یمن و پاکستان و کشتار شیعیان و مسلمانان، حقوق هزاران انسان بی‌گناه را نادیده گرفته و تاکنون در هیچ دادگاه بین‌المللی نیز محاکمه نشده‌اند.

رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضائیه استان همدان با اشاره به وجود 300 پست و صندلی مهم در نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد: برای به دست گرفتن این نظام و حفظ و حراست از آن، انقلاب ما با خون 219 هزار شهید آبیاری شده یعنی برای هر پست و مقام 73 تن شهید شده‌اند پس باید همه برای اعتلای این نظام و حراست از آن با درستکاری و پاکدستی کوشا باشیم.

انتهای پیام/