یزد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با تاکید بر ضرورت انجام پژوهش های کاربردی در حوزه بهداشت محیط گفت: اغلب پژوهش هایی که اکنون انجام می شود، کاربردی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمدحسن لطفی پیش از ظهر امروز در دومین نشست مشورتی شبکه تحقیقاتی بهداشت محیط کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد در سالن همایش های باقرالعلوم برگزار شد، اظهار داشت: پژوهش هایی که هم اکنون در حوزه بهداشت انجام می شود، کاربردی نیست در حالی که این بخش به شدت نیازمند انجام پژوهش های کاربردی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت استان یزد در اجرای طرح های مرتبط با بهداشت محیط عنوان کرد: یکی از این طرح‌ها، طرح جمع آوری قلیان در اماکن عمومی بود که استان یزد در این زمینه حائز رتبه اول در سطح کشور شد.

لطفی خاطرنشان کرد: در طول اجرای این طرح 347 نقطه از استان یزد توسط نیروهای بهداشت محیط مورد بازرسی قرار گرفت و خوشبختانه نتایج خوبی نیز به دنبال داشت.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این همایش از بی توجهی ‌های صورت گرفته به موضوع مهم بهداشت محیط انتقاد کرد و اظهار داشت: اهمیت موضوع بهداشت محیط باید به شکل ویژه مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

محمود نوری شادکام عنوان کرد: بهداشت محیط در همه حوزه ها به ویژه در مباحث گردشگری بسیار حائز اهمیت است و لازم است در این زمینه زمینه توجه ویژه ای به بحث پژوهش شود.