زنجان- مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: براساس آمار طی 11ماه سال 95 تعداد 4 هزار و 486 فقره پرونده به شعب تعزیرات حکومتی زنجان وارد شده که 4 هزار و 586 فقره پرونده مختومه شده است.

به گزارش مرور نیوز، مرتضی ممیزی افزود: براساس آمار و عملکرد ، در 11ماه سال 95 تعداد 4 هزار و 486 فقره پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان زنجان وارد شده که 4 هزار و 586 فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: پرونده های وارد شده در 11 ماهه سالجاری به تعزیرات حکومتی استان زنجان در بخش کالا و خدمات تعداد 387 پرونده ،قاچاق کالا 746 پرونده و در بخش بهداشت ،دارو و درمان 653 پرونده وارد وپس از سیر مراحل قانونی مختومه شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: عملکرد تعزیرات حکومتی استان زنجان در بخش کالا و خدمات: ۱۰۲.۶ درصد ،قاچاق کالا و ارز ، ۱۰۲.۷ درصد و در بخش بهداشت،دارو و درمان ،۱۰۰.۲ درصد است.

ممیزی تاکید کرد: بر اساس آراء صادره متخلفان در سال 95 جمعا به پرداخت جریمه نقدی بالغ بر 298 میلیارد و 870 میلیون ریال محکوم شدند و طی 11 ماهه سال 95 بیشترین تخلف ثبت شده در استان زنجان تخلف عدم درج قیمت 996 پرونده و پس از آن تخلف گرانفروشی با 489 پرونده وارده بوده است.

وی گفت: در بخش قاچاق کالا ، بیشترین محموله مکشوفه در استان زنجان پوشاک ،سیگار،لوازم آرایشی و بهداشتی و گوشی تلفن همراه بوده است و در بخش قاچاق سیگار و دخانیات تعداد 57 محموله قاچاق در استان زنجان کشف و بلافاصله نسبت به تشکیل پرونده و رسیدگی اقدام شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان میزان جریمه نقدی قاچاقچیان سیگار را 64 میلیارد ریال اعلام کرد.

ممیزی وظیفه ذاتی تعزیرات حکومتی را رسیدگی به تخلفات اقتصادی در جامعه عنوان کرد و افزود: این اداره در سه حوزه وظایف خود را انجام می دهد و رسیدگی به تخلفات اعم از گران فروشی، کم فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و رعایت نکردن قوانین نظام صنفی و اجحافی که از سوی برخی صنوف در حق مصرف کنندگان انجام می شود از جمله وظایف این اداره است.