رئیس دانشگاه ارومیه خواستار ساخت آرامگاه برای بنیانگذار نخستین مدرسه طب ایران در ارومیه شد.

به گزارش مرور نیوز، رحیم حب نقی صبح امروز در چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران که در پردیس دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این کنگره در پردیس دانشگاه ارومیه که قدمت 140 ساله دارد بر زیبایی کنگره افزوده است.

وی افزود: اواخر سال 94 پردیس دانشگاه ارومیه به عنوان میراث ملی ثبت شد و از این رو اینک هیچ نهاد یا سازمانی نمی‌تواند در آن دخل و تصرفی ایجاد کند چرا که به عنوان میراث ملی شناخته شده و به کل کشور مربوط می‌شود بنابراین باید در حفظ این مجموعه کوشا باشیم تا برای آیندگان یادگاری ارزنده به جا بگذاریم.

حب نقی بیان کرد: نخستین مرکز طب ایران در شهر ارومیه و در پردیس دانشگاه ارومیه توسط "میسیو کاکران" بنا شده و مسئولان باید در مرمت و حفظ این بناها نهایت تلاش خود را به کار گیرند چرا که این ابنیه هویت ما و تاریخ شهرماست که نشان از حضور ادیان، اقوام و زبان‌های مختلف در مرز و بوم ما دارد.

وی تصریح کرد: استان آذربایجان غربی سمبلی همزیستی اقوام و ادیان است چرا که در طول تاریخ رنگ‌های مختلفی به خود گرفته است و ادیان و اقوام مختلفی را در خود جای داده است و آموزه‌های دین اسلام نیز به ما آموخته است که با همدیگر مدارا کنیم و این موضوع را به فرزندان و نسل‌های بعدی یاد دهیم.

رئیس دانشگاه ارومیه خاطرنشان کرد: حفظ میراث فرهنگی به نحوی به معنی توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی نیز هست چراکه اگر به این مهم توجه کنیم می‌توانیم از نظر گردشگری هم پیشرفت چشمگیری داشته باشیم و اقتصاد خود را تقویت کنیم.

وی اظهار داشت: مسئولین شهری باید به فکر ساخت آرامگاه برای چهره‌های تاریخی همانند سرکنسول گری انگلیس و "میسیو کاکران" که آرامگاهشان در سیرداغی ارومیه واقع شده است باشند تا بتوان به واسطه آن برای منطقه و کشور گردشگر جذب کرد.