بوشهر - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر، برنامه‌های مختلف هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح استان را تشریح کرد.

به گزارش مرور نیوز، سهیل مهاجری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هرساله از 15 تا 22 اسفند، با عنوان «هفته منابع طبیعی» نام‌گذاری شده است که انشالله نخستین روز این هفته، شاهد نهال کاری در سراسر استان خواهیم بود.

وی افزود: تمامی ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری در سراسر استان با کاشت نهال در اماکن آموزشی وعمومی، برنامه های متعدد خود را آغاز خواهند کرد و در آستانه فرا رسیدن بهار طبیعت این روز را گرامی خواهند داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر تصریح کرد: برنامه‌های مختلف آموزشی و ترویج اهمیت منابع طبیعی و آبخیزداری برای استان بوشهر از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در همکاری با بخش‌های مختلف و طرح‌هایی که در سطح استان اجرا می‌شود اظهار داشت: بخش مهمی از فعالیت‌ها و برنامه‌های هفته منابع طبیعی نیز با محوریت همین تشکل‌ها خواهد بود.

مهاجری گفت: خوشبختانه در هر شهرستان شاهد فعالیت و توجه سمن‌های زیست محیطی به برنامه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری هستیم و انتظار می‌رود این عزیزان در کنار منابع طبیعی منشاء اقدامات مهمی برای محیط زیست وطبیعت استان باشند.

وی ادامه داد: اگر معتقدیم منابع طبیعی، بستر کشاورزی و حتی بستر حیات است، باید همکاری و هماهنگی همه ارگان‌های دولتی و بهره‌برداران خصوصی و همه اقشار مردم و NGO ها در چارچوب عزمی ملی بروز یابد و انشالله در هفته منابع طبیعی پیش رو شاهد تحقق این مهم باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به پروژه‌های آبخیزداری در سطح استان، بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه از این پروژه‌ها را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: هفته منابع طبیعی فرصت خوبی برای انعکاس این ظرفیت‌ها به افکار عمومی است.

وی یادآور شد: در حال حاضر سطح مراتع استان بیش از یک میلیون هکتار است که تلاش کردیم با داشتن ده‌ها حوزه آبخیز و اجرای پروژه‌های متعدد آبخیزداری این مراتع را تقویت و غنی‌تر کنیم.

مهاجری گفت: منابع طبیعی و مراتع و جنگل‌های استان ثروت خدادادی استان هستند که فقط به نسل حاضر تعلق ندارد و همه می‌بایست در راه حفظ، احیا و توسعه این منابع تلاش دوچندانی از خود نشان دهیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر منابع طبیعی و آبخیزداری نقش مهمی در توسعه پایدار استان بوشهر دارد وتقویت این نقش نیازمند توجه بیشتر مسئولین و همیاری مردم وسازمان های غیر دولتی وطبیعت دوست است.