دامغان - رئیس تبلیغات اسلامی دامغان از برگزاری اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی همزمان با روز دوازدهم اسفندماه جاری در این شهر خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام حسین صبوری پیش از ظهر یکشنبه در هفتمین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی دامغان با موضوع برنامه ریزی مراسم شهادت حضرت زهرا(س) در محل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ضمن اشاره به برگزاری اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی در دامغان گفت: این مراسم پنجشنبه 12 اسفند ماه سال جاری از ساعت 11 شروع و عزاداران از برنامه های پیش بینی شده بهره مند می شوند .

وی با بیان اینکه زندگی فاطمه‌ ‌زهرا(س) اگرچه‌ کوتاه‌ اما سراسر جهاد، مبارزه، تلاش، کار انقلابی، صبر انقلابی، دفاع‌ از نبوت، امامت‌ و ولایت بود، افزود: شخصیت‌ فاطمه زهرا(س) در ابعاد سیاسی، اجتماعی‌ و جهادی‌ ممتاز و برجسته است به‌ طوری‌ که‌ می تواند الگوی مطلوب برای همه مردان و زنان مومن و مسلمان باشد .

عضو شورای فرهنگ عمومی دامغان ضمن بیان اینکه یکی از نام های دخت پیامبر گرامی اسلام(ص) صدیقه است، ابراز داشت: کسی که زندگی او را درست کرداری و راستی فراگرفته و عملش قول او را تصدیق می‌کند .

صبوری به بیان نکاتی در خصوص عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: از مناسبت سازی و به وجود آوردن بدعت در مراسم های مذهبی خودداری شود تا دهه سازی های بی منطق به وجود نیاید .

وی ابراز داشت: از کانون مداحان، شورای هیئات مذهبی، حوزه های علمیه و ... خواسته می‌شود تا با اطلاع‌رسانی از طریق پیامک و بنر افراد را برای شرکت در مراسم روز شهادت حضرت صدیقه طاهره(ع) دعوت کنند .

در این نشست هر یک از اعضا نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص بهتر برگزار شدن مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(ع) بیان کردند .