گرگان- نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: نماز بهترین وسیله درمان آسیب های اجتماعی است.

به گزارش مرور نیوز، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، ظهر یکشنبه، در دومین اجلاس استانی نماز و کاهش آسیب های اجتماعی گلستان، با بیان این که نماز تنها وسیله درمان آسیب های اجتماعی است، اظهار کرد: در شبانه روز پنج نوبت نماز اقامه کرده و پنج بار با خدا ارتباط برقرار می کنیم اما نماز صبح بهترین زمانی است که ارتباط خوبی با خدا داشته باشیم.

وی با بیان این که امروز همه دنیا با آسیب های اجتماعی مواجه است، گفت: انسان بدون دل بستگی نمی تواند زندگی کند. زندگی انسان بر اساس دلبستگی ها، همچون پول و قدرت است و این دلبستگی ها برای انسان خاری، ذلت و مشکلات عدیده ای به وجود می آورد که ریشه همه آسیب های اجتماعی بر این اساس به وجود آمده است.

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: فقط دلبستگی به خدا است که انسان را از هر نوع آسیب های اجتماعی پاک می کند و او را در امان نگه می دارد.

وی تصریح کرد: ادیان آسمانی برای سلامت جامعه مسئله ارتباط با خدا را مبنا قرار داده اند، بندگی و عبادات خدا است که این عبدات در بهترین شکلش که نماز باشد تجلی پیدا می کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان نماز را عامل قرب انسان دانست و گفت: فرق نماز با سایر عبادت ها ارتباط مستقیم با خدا است.

وی بیان کرد: باید نماز را با خوشوع انجام داد چرا که در تما م حالات نماز، انسان در ارتباط با خدا است.

وی با بیان این که دل نباید در مقابل هیچ چیزی غیر از خداوند کوچک شود، گفت: این نماز است که باعث می شود تا مانع فحشا و منکرات شود.

وی با بیان اینکه انسان حریص و یا بی طاقت آفریده شده است، افزود: انسان وقتی در کوچکترین پیش آمد بشکند، در زمان کسب قدرت نسبت به دیگر افراد بی اعتنا می شود و این خود یک آسیب است.