مشهد مدیرعامل مؤسسه درمانی و دارویی آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی بازوی توانمند وزارت بهداشت است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، سید مهدی هاشمی‌نژاد در مراسم بازدید معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو از داروخانه امام رضا(ع) وابسته به مؤسسه دارویی آستان قدس رضوی به تشریح بخش‌های گوناگون این مرکز پرداخت و اظهار کرد: آستان قدس رضوی با ایجاد زنجیره کامل درمان و دارو اعم از شرکت داروسازی ثامن، بیمارستان رضوی و مؤسسه درمانی در جوار بارگاه منور رضوی، سعی در خدمات‌رسانی بهتر به زائران و مجاوران به ویژه محرومان و مستضعفان دارد.

وی افزود: با ایجاد کارگروه سلامت و دارو در سازمان اقتصادی رضوی پیگیری‌های لازم برای تسهیل اموری مانند واردات و هم‌چنین تهیه مواد اولیه تولیدات در حال انجام است.

مدیرعامل مؤسسه درمانی و دارویی آستان قدس رضوی بیان کرد: شعار مؤسسات آستان قدس رضوی در تأمین داروی مورد نیاز کشور، ورود کالا از مسیرهای قانونی و در بستر مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور بوده و با همکاری‌های بیشتر این وزارت‌خانه امکان خریداری دارو با قیمت بالا و عرضه با تعرفه‌های بسیار کم را خواهیم داشت تا برای تسکین آلام دردمندان گامی برداشته باشیم.

وی بیان کرد: علاوه ‌بر داروخانه امام رضا(ع)، مجموعه دارالشفاء امام رضا(ع) که در بست شیخ طوسی حرم مطهر واقع شده است، با مدیریت واحد به زائران خدمات ارائه می‎دهد تا دغدغه درمان نداشته باشند.

هاشمی نژاد ادامه داد: حدود 10 پایگاه در حرم مطهر به صورت ثابت استقرار یافته که این میزان هم‌زمان با مناسبت‌های مختلف به 30 پایگاه ثابت و متغیر افزایش می‌یابد و تمهیدات اندیشیده شده برای این است تا با استاندارد جهانی زیر 4 دقیقه به بالین بیمار برسیم.

وی در زمینه آمار مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی در حرم مطهر گفت: در سه شب قدر نزدیک به بیش از 600 نفر فقط به پایگاه‌ها مراجعه کردند و تنها حدود 3 بیمار به بیمارستان منتقل شدند و در بقیه موارد، همه خدمات در پایگاه‌ها و نهایتا در دارالشفاء امام رضا(ع) که در جوار بارگاه منور رضوی قرار دارد، برای بیمار انجام می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه درمانی و دارویی آستان قدس رضوی بیان کرد: از موفقیت‌های همکاران ما در ارائه موفق خدمات درمانی به بیماران در حرم مطهر، 25 درصد CPR موفق، ارائه خدمات مختلف با تعرفه‌های دولتی در بخش‌های رادیولوژی و آزمایشگاه و هم‌چنین افتتاح و راه‌اندازی واحد دیالیز است.

وی در ادامه تصریح کرد: آستان قدس رضوی بازویی توانمند برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محسوب می‌شود. این ضابطه‌پذیری کمک می‌کند که برای خدمات بیشتر و بهتر به زائران و مجاوران فعالیت کنیم.