همدان - فرماندار همدان گفت: شهرستان همدان در جذب تسهیلات مکانیزاسیون از سایر شهرستان‌های این استان عقب تر است.

به گزارش مرور نیوز، علی تعالی ظهر یکشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان همدان با بیان اینکه دولت از ابتدای ورود رویکرد خود را در حوزه‌های حمایتی از اقشار کم‌درآمد مطرح کرد، افزود: دولت بر حفظ عزت و کرامت خانواده‌ها تاکید دارد.

فرماندار همدان با بیان اینکه دولت به رویکرد کمیته امداد صحه می‌گذارد چراکه هدف توانمندسازی است، عنوان کرد: کمیته امداد با ایجاد اشتغال خانوادگی باید خانواده‌های زیر پوشش را توانمند کند.

تعالی افزود: باید هرساله تعداد افرادی که به خودکفایی رسیده و در حوزه اشتغال توانمند شده‌اند بیشتر شده و از زیر پوشش کمیته امداد خارج شوند.

وی در رابطه با پرونده‌های ارسالی کمیته امداد به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات افزود: بانک‌ها باید در 10 روز آینده پرونده‌ها را به نتیجه برسانند تا مشکلی وجود نداشته باشد.

گزارشی از اقدامات انجام شده پیرامون اقتصاد مقاومتی تهیه شود

فرماندار همدان یکی از مباحث مهم را اقتصاد مقاومتی دانست و با اشاره به اینکه باید گزارشی در رابطه با اقدامات انجام شده دستگاه‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری، تسهیلات و اقدامات تهیه شود، گفت: گزارش تهیه شده باید پیش از آغاز سال جدید ارائه شود تا با ارزیابی از اشتغال استان وارد سال آینده شویم.

وی با اشاره به اینکه گزارشی نیز باید در رابطه با تعداد واحدهای صنعتی فعال شده و اقدامات انجام شده در حوزه کشاورزی ارائه شود، افزود: گزارشی از بخش کشاورزی و به خصوص مکانیزاسیون ارائه شود چراکه شهرستان همدان در جذب تسهیلات مکانیزاسیون از سایر شهرستان‌ها عقب است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان نیز با بیان اینکه امسال 3000 خانواده زیر پوشش کمیته امداد در استان همدان خودکفا شدند، گفت: فعالیت‌های متعددی در کمیته امداد استان همدان انجام می‌شود.

پیمان ترکمانه شاخص‌ترین خدمت کمیته امداد به خانواده‌های زیر پوشش را خدمت اشتغال دانست و با بیان اینکه سال گذشته 106 درصد منابع با همت مدیران عامل بانک‌ها جذب شد، افزود: امسال 95 درصد منابع بانکی تا پایان بهمن ماه جذب شده در حالی که تا پایان دی ماه 65 درصد جذب شده بود.

صندوق امداد ولایت تابستان امسال تاسیس شد

وی با اشاره به اینکه صندوق امداد ولایت تابستان امسال تاسیس شد و از محل صندوق امداد ولایت منابع اشتغال پرداخت می‌شود، افزود: از نظر کمیت 2 هزار و 430 طرح تعهد بوده که 34 میلیارد تومان سر جمع اعتباری بوده که باید به اشتغال اختصاص داده می شد.

وی افزود: برای 2 هزار و 586 طرح اجرا شده ۲۴.۳ میلیارد تومان پرداخت شده که 106 درصد بیشتر از تعهد طرح اجرا شده است.

ترکمانه با بیان اینکه 62 درصد منابع صرف طرح‌های تولیدی شده است، گفت: مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان از محل صندوق امداد برای 594 طرح جذب شده است.

رئیس اداره امور صنایع فلزی صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز با بیان اینکه امسال ستاد تسهیل شهرستان همدان 159 مصوبه داشت، که 100 مصوبه مربوط به امور بانکی بوده است، گفت: 27 مصوبه ستاد تسهیل شهرستان همدان مربوط به امور مالیاتی، گمرک و تامین اجتماعی و 24 مصوبه نیز مربوط به امور زیربنایی و شهرک‌ها و یک مصوبه مربوط به صنایع و معادن و 7 مصوبه مربوط به سایر موارد است.

ستاد تسهیل شهرستان همدان 47 مصوبه اجرایی داشته است

نادر رضایی با بیان اینکه از 159 مصوبه ستاد تسهیل شهرستان 47 مصوبه اجرایی شده است، بیان کرد: 12 مصوبه ستاد تسهیل شهرستان همدان در مرحله انجام بوده و دو مصوبه اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه 25 مصوبه ستاد تسهیل شهرستان همدان به علت عدم پیگیری متقاضی از اجرا بازمانده است، افزود: 73 مصوبه ستاد تسهیل نیز در حال پیگیری است.

رضایی با بیان اینکه تعداد کل واحدهای صنعتی 362 واحد با اشتغال اسمی برای 9 هزار و 205 نفر است، ادامه داد: 316 واحد صنعتی در شهرستان همدان فعال و 46 مورد غیر فعال است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان همدان نیز با بیان اینکه سهیمه مکانیزاسیون کشاورزی در استان همدان 52 میلیارد و 190 میلیون تومان بوده است، افزود: سهم شهرستان همدان 7 میلیارد و 260 میلیون تومان بوده و درصد شهرستان نسبت به استان 14 درصد است.

جمال حداد همدانی با بیان اینکه در شهرستان همدان 278 طرح به مبلغ 14 میلیارد و 573 میلیون تومان معرفی شده است، عنوان کرد: در حوزه مشاغل خانگی بانک‌های ملی، رفاه و تجارت سهمیه دارند که یک‌میلیارد و 400 میلیون تومان سهمیه استان و 190 میلیون تومان سهمیه شهرستان بوده است.

وی با بیان اینکه بانک ملی 22 طرح به مبلغ 110 میلیون معرفی داشته که 20 طرح به مبلغ 100 میلیون تومان پرداخت شده است، عنوان کرد: صندوق توسعه ملی از سهم شناور 42 میلیارد تومان سهیمه معرفی کرده‌ که 3 میلیارد و 255 میلیون تومان پرداختی داشته‌اند.