از سوی فرهنگسرای حجاب شهرداری مشهد، نخستین دوره تخصصی آموزشی با عنوان «رویش ریحانه‌ها» ویژه فعالان حوزه اجتماعی دختران جوان برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز از مشهد،مدیر فرهنگسرای حجاب مشهد، گفت: «رویش ریحانه‌ها» با هدف ارتقای دانش و بصیرت‌افزایی زنان  با حضور اساتید برجسته و مبلغان حوزوی، مربیان وفعالین تشکل‌های فرهنگی جوان و نوجوان در خصوص آسیب‌های فکری واجتماعی نسل جوان دختر برگزار می‌شود.

بنت الهدی جغتایی افزود: با برنامه‌ریزی‌های کلان شورای عالی انقلاب فرهنگی شش دوره سلسله همایش آموزشی در ادامه این همایش برگزار خواهد شد. این آموزش‌ها کاملا تخصصی و با محوریت  آسیب‌های فکری و اجتماعی نسل جوان دختر است که  به صورت رایگان برگزار خواهدشد. 
وی در خصوص سایر اهداف برگزاری این همایش بیان کرد: استفاده از مبانی نظری و استدلال‌های لازم که به وسیله پژوهش‌های تجمیعی انجام شده به دنبال ارائه راهبردها و راهکارهایی موثر به منظور پیشگیری و مقابله با آثار و پیامدهای سوء و زیان بار  جنگ نرم از سایر اهداف برگزاری «رویش ریحانه‌ها» است.
 مدیر فرهنگسرای حجاب متذکرشد: درپایان همایش  فقط به افرادی که در تمامی طول مدت برگزاری همایش حضور موثر ومداوم داشته باشند گواهینامه فعال فرهنگی اعطا خواهدشد که به عنوان اولین  دوره تخصصی مبلغین فرهنگی درمشهد خواهدبود.
جغتایی همچنین در خاتمه افزود: برای تفهیم عمیق‌ترآموزش وکاربردی‌تر کردن  این سلسله دروس تکالیفی  نیز پیش‌بینی شده  که به صورت عملی خواهدبود.
 گفتنی است در این گردهمایی، دکترسالمی، مدیر موسسه ندای فطرت و استاد وپژوهشگرحوزه دینی در خصوص اهمیت و نقش بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی برای  مقابله با  هجمه‌های فرهنگی  علیه نظام جمهوری اسلامی ایران  و جنگ نرم ایراد سخن کرد.