خرم آباد - مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان از برپایی شش بیمارستان صحرایی در مناطق محروم این استان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ نبی اله شمس بیرانوند در سخنانی اظهار داشت: سازمان بسیج جامعه پزشکی از ابتدای سال 1390 تا امروز، 6 بیمارستان صحرایی و 10 بیمارستان ثابت در مناطق محروم وکم برخوردار استان برپا کرده است.

برپایی 6 بیمارستان صحرایی در مناطق محروم لرستان

وی بیان داشت: تشکیل بسیج مهم‌ترین و بزرگ‌ترین یادگار امام راحل (ره) است که همه آن را به چشم یک ارگان نظامی ‌می‌بینند؛ درصورتی‌که بسیج یک ارگان معنوی است و هدف از تشکیل آن، فعالیت در همه ابعاد و نه‌فقط بعد نظامی است و چنانچه بسیاری از مشکلات حوزه سلامت در کشور، با کمک بسیج جامعه پزشکی با موفقیت حل‌شده‌اند.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان با بیان اینکه بسیج از زمان شکل‌گیری خود تابه‌حال، دغدغه خدمت‌رسانی به همه اقشار مردم به‌ویژه مردم مناطق محروم و نیمه برخوردار شهری و روستایی را داشته است افزود: بسیج جامعه پزشکی در پی این بوده است که در حد توان خود در ارتقاء سطح سلامت و کیفیت زندگی مردم مؤثر باشد، برای مثال یکی از اقداماتی که هرساله در این راستا در نقاط مختلف کشور انجام می‌شود، برپایی بیمارستان صحرایی و ثابت است که کمک بزرگی به افزایش سلامت و بهداشت مناطق محروم کرده است و هرساله ازنظر کمّی سیر صعودی داشته است.

وی افزود: این سازمان از ابتدای سال 1390 تا امروز، 6 بیمارستان صحرایی و 10 بیمارستان ثابت در مناطق محروم وکم برخوردار استان برپا کرده و ششمین بیمارستان صحرایی نیز امسال در دهه مبارک فجر با بیش از 20 هزارنوع خدمت به مردم منطقه در سراب حمام پلدختر برپا شد.

ارائه خدمات پزشکی به 65 هزار نفر از مردم

شمس با اشاره به خدمات پزشکی بسیج جامعه پزشکی استان به مردم مناطق محروم عنوان کرد: در سال جاری 20 تیم تخصصی و 220 تیم بهداشتی و درمانی عمومی به مناطق محروم شهری و روستایی اعزام‌شده‌اند و 125 ایستگاه سلامت در مصلی های سراسراستان برپاشد و درمجموع از ابتدای سال 95 تاکنون به 65 هزار و 909 نفر خدمات مراقبت از سلامت رایگان ارائه‌شده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان با اشاره به دیگر خدمات پزشکی بسیج استان عنوان کرد: برپایی درمانگاه ثابت به مدت 10 روز در موکب امام خامنه ای(مدظله العالی) به صورت شبانه روز و اعزام تیم های پزشکی به موکب های مهران، نجف و کربلا برای ارائه خدمات پزشکی و داروی رایگان به زائران اربعین حسینی(ع) و 7 سورتی پرواز در مناطق صعب العبور و سخت گذر الیگودرز و پلدختراز دیگر خدمات دانست.

وی با اشاره به دیگر برنامه های بسیج جامعه پزشکی افزود: می‌توان از برپایی همایش و کارگاه های علمی به‌عنوان پدافند غیر عامل و جنگ نرم، افزایش جمعیت، حجاب وعفاف و نشست های روشنگری با محوریت اقتصاد مقاومتی، انقلابی گری، نفوذ، دشمن شناسی و مهدویت برای فرهنگ‌سازی در حوزه‌های علمی و کاربردی اشاره کرد.

۵ هزار نفر عضو بسیج جامعه پزشکی هستند

شمس خاطرنشان کرد: در سال جاری سه موضوع مدیریت علمی سلامت، تغذیه و سبک زندگی اسلامی ایرانی و همچنین بهره‌برداری از طب اسلامی را اولویت علمی این سازمان قرار داده ایم و ما هم‌اکنون به دنبال تحقق این اولویت‌ها هستیم.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان از دیگر اقداماتی که در بسیج جامعه پزشکی مورد توجه است برپایی حلقه‌های صالحین به‌منظور رشد و ارتقاء معنوی افراد فعال در حوزه سلامت است، اظهار داشت: تشکیل حلقه‌های صالحین رکن ‌اصلی تشکیلات سازمانی بسیج ‌جامعه پزشکی است و هم‌اکنون 12 کانون و 7 دفتر در سراسر استان فعالیت دارند، اما آن چیزی که به این ‌کانون‌ها قدرت ‌می‌دهد حرکت حلقه‌های صالحین است؛ زیرا حضور در حلقه‌های صالحین ‌بصیرت داشتن را طلب می‌کند.

سرهنگ شمس با اشاره به اینکه در ‌لرستان بیش از 5 ‌هزار عضو بسیج جامعه پزشکی وجود دارد، اضافه می‌کند: هم‌اکنون 220 حلقه صالحین در ‌شهرستان های استان فعالیت می‌کنند و اگر حلقه‌های صالحین از لحاظ کمی و کیفی به‌صورت ‌منسجم ‌فعالیت کنند کوتاه‌ترین مسیر را در اثرگذاری سلامت استان خواهند گذاشت.