فرماندار رفسنجان گفت: مجموع خسارت بارندگی‌های اخیر به شهرستان رفسنجان 94 میلیارد و 765 میلیون تومان است.

به گزارش مرور نیوز، حمید ملانوری ظهر دوشنبه در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رفسنجان با اشاره به بارندگی های اخیر در استان، اظهار داشت: با سامانه بارشی خوبی که وارد کشور و استان کرمان شد بارندگی های خوبی را شاهد بودیم.

وی افزود: بیشترین میزان بارندگی در منطقه ریسه شهربابک با 409 میلی‌متر ثبت شده، همچنین در منطقه راویز 300 میلی‌متر و در سرچشمه250 میلی‌متر باران بارید.

وی بیان داشت: علیرغم اینکه میزان بارندگی اخیر در شهر رفسنجان کم و معادل ۵.۹ میلیمتر بود اما خوشبختانه با توجه به اینکه حوزه های آبریز شهرستان مناطقی مانند شهربابک، راویز و سرچشمه و بردسیر است بارندگی های بسیار خوب در این مناطق سبب شد که روان آب ها و سیلاب ها به رفسنجان جاری شوند و در آن روزها در تمام مناطق شهرستان رفسنجان رودخانه‌ها جاری شدند.

این مسئول افزود: در دو روز بارندگی رودخانه سفید ثانیه‌ای 350 متر مکعب آب از بردسیر به سمت رفسنجان سرازیر کرد که در پی آن کل دشت شهرستان آبیاری شده است در حالی که قبل از بارندگی های اخیر میزان بارندگی شهرستان 3 میلیمتر بود.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: در بارندگی های اخیر، تمام بندهای خاکی و سدهایی که در این سالها احداث شده بود، آب‌گیری شدند. سد پیامبر اعظم با گنجایش یک میلیون و 300 هزار متر مکعب گنجایش کاملاً پر شد. همچنین 50 درصد سد سرچشمه که ساخته شده بود و ظرفیت بالایی دارد آبگیری شده است.

ملانوری از زحمات ستاد مدیریت بحران شهرستان و همکاری بخش خصوصی قدردانی و تصریح کرد: ستاد مدیریت بحران شهرستان بسیار خوب عمل کرد تا این وضعیت مدیریت گردد و کمترین خسارت را داشته باشیم و اگر این موضوع مدیریت نمی شد حداقل 10 روستای شهرستان با سیل زدگی بالایی روبرو بود.

فرماندار رفسنجان در ادامه خسارت‌های وارده در بخش های مختلف شهرستان بر اثر بارندگی‌ها را برشمرد و اظهار داشت: طبق برآورد کارشناسان در حوزه باغی و زراعی در مناطق مختلف 43 میلیارد تومان، در بخش قنوات، استخرها و واحدهای زیربنایی بخش کشاورزی 15 میلیارد تومان، واحدهای شیلات و استخرهای پرورش ماهی یک میلیارد تومان، واحدهای دامداری و انبارهای علوفه دام 10 میلیارد تومان و در بخش سازه‌های آبخیزداری یک میلیارد و 200 میلیون تومان خسارت وارد شده است.

ملانوری ادامه داد: در بخش راه‌ها و پل‌ها 20 میلیارد تومان، ساختمان‌های روستایی 3 میلیارد و 200 میلیون تومان و در حوزه آب روستایی 85 میلیون تومان خسارت وارد شده است. خسارت وارده در حوزه آب شهری یک میلیارد تومان، در واحدهای صنعتی و کارگاهی 150 میلیون تومان و خسارت وارده به رادیو شهری 130 میلیون تومان برآورد شده است.

فرماندار رفسنجان در پایان مجموع خسارت بارندگی‌های اخیر به شهرستان رفسنجان را 94 میلیارد و 765 میلیون تومان اعلام کرد.