رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: دوقطبی کردن جامعه از اهداف دشمن در انتخابات بوده و لازم است در این خصوص هوشیارانه عمل کنیم.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی عصر دوشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ در اردبیل تصریح کرد: با نزدیک شدن به انتخابات دشمن بر روی موضوع نفوذ سرمایه‌گذاری کرده و به دنبال ایجاد جریان دوقطبی در جامعه است.

وی با اذعان به تأثیر روحانیت در پیروزی انقلاب و سپس در دفاع از آرمان‌های آن اضافه کرد: امروز دشمن با استراتژی نفوذ به دنبال هدف قرار دادن روحانیت و به واسطه آن ضربه به نظام و کشور است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر هوشیاری در مقابل نفوذ و جلوگیری از دوقطبی کردن جامعه در آستانه انتخابات اضافه کرد: ضروری است تمامی نهادها و مسئولان از این ترفند دشمن مطلع باشند.

به گفته مصلحی تمامی ترفندهای دشمن برای ضربه زدن به نظام تاکنون بی‌فرجام مانده و امروز دشمن از ترفند نفوذ به دنبال تحقق اهداف خود است.

وزیر سابق اطلاعات با یادآوری فتنه سال 88 متذکر شد: بعدازاینکه در سال 88 ترفندهای دشمن بی‌نتیجه ماند تحلیل اطلاعاتی دقیقی از جامعه ایران انجام شد تا بتوانند با پروژه نفوذ به مردم و روحانیت ضربه زده و به اهداف خود دست یابند.

وی افزود: امروز اگر حیله‌هایی مانند جنگ و حمله نظامی مطرح می‌شود در واقع با هدف ایجاد ترس در بین مردم و ممانعت از ایستادگی و مقاومت است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ در جامعه روحانیت و حوزه ادامه داد: این در حالی است که در طول انقلاب اسلامی و پس از پیروزی آن روحانیت با ایثار و از جان گذشتگی از آرمان‌های اسلام و انقلاب دفاع کرده است.

مصلحی با تأکید به اینکه جنگ روانی ایجاد شده از سوی دشمن به ویژه آمریکا بی‌نتیجه خواهد ماند اضافه کرد: راهکار مقابله با ترفندهای دشمن اطلاع و هوشیاری در مقابل پدیده نفوذ و ایجاد تفرقه و دوقطبی در جامعه است.

وزیر سابق اطلاعات با ترفندهای دشمن در گذشته و امروز برای سوءاستفاده از افراد با شناسایی نقاط ضعف آن ها اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال فردی که خود را به عنوان خیر معرفی کرده بود و اطلاعات خانواده‌های نیازمند را جمع‌آوری می‌کرد بعدها مشخص شد که به دنبال نفوذ و تحقق اهداف دشمن است.

وی تأکید کرد: این فرد در ظاهر اطلاعات خانواده‌های نیازمند را جمع‌آوری می‌کرد و تا مرحله ارتباط‌گیری با ائمه جمعه مراکز استان‌ها پیش رفته بود اما در واقع با پوشش یک تشکل خیریه به دنبال جاسوسی بود و میلیون‌ها دلار پول آمریکایی از وی پشتیبانی می‌کرد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با تأکید به اینکه دشمن به شیوه‌های مختلف نقاط ضعف افراد را شناسایی کرده و از آن برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند، اضافه کرد: هر چند این فرد دستگیر شد اما لازم است در مقابل ترفند دشمنان هوشیارانه عمل کرد.

مصلحی به هوشیاری دستگاه‌های اطلاعاتی و نظارتی کشور اشاره کرد و گفت: به ویژه در آستانه برگزاری انتخابات انتظار می‌رود تمامی آحاد جامعه هوشیارانه عمل کنند.