طرح برخورد با واحد های صنفی متخلف امسال از ابتدای اسفند ماه در اصفهان آغاز شده و تا کنون نیز ادامه دارد.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان ، مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 428700 بازرسی از واحد های صنفی در اصفهان انجام گرفته که در مقایسه با سال قبل رشد 27 درصدی  را نشان میدهد.

محمدی فشارکی گفت: از این تعداد بازرسی در سال جاری، تعداد 4600 فقره پرونده تخلفی تنظیم و جهت انجام سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد که این تعداد نسبت به سال 94 حدود 58 درصد کاهش را نشان میدهد که این کاهش تخلف به دلیل آموزش های لازم به صنوف توسط بازرسان این مدیریت و تنظیم فرم های کمیته آموزش و پیشگیری از تخلف به کسبه، سبب گردیده است.

وی افزود: از تعداد بازرسی های انجام شده در سال جاری، بیش از 30600 واحد صنفی فاقد پروانه شناسایی و برای تشکیل پرونده صنفی به اتحادیه های مربوطه هدایت شده اند که این تعداد نسبت به مشابه سال گذشته رشد 12 درصدی را نشان میدهد.

محمدی فشارکی در مورد قاچاق کالا عنوان کرد: تعداد 2730 بازرسی انجام گرفته که از این تعداد، 210 فقره پرونده به ارزش بیش از 68 میلیارد ریال تنظیم و جهت بررسی به مراجع ذیصلاح ارجاع گردید که در تعداد بازرسی نسبت به مشابه سال قبل 69% افزایش و در تعداد پرونده های متشکله 58% افزایش و در ارزش ریالی پرونده های متخلف 61% افزایش را نشان میدهد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان گفت: نظارت بازرسان این مدیریت در سطح عرضه در طول سال و به ویژه در ایام پایانی سال با شدت ادامه دارد و متخلفان صنفی بدانند در صورت اصرار برتخلف در واحدهای صنفی خود، بازرسان مدیریت بازرسی و نظارت اصناف با جدیت تمام برخورد قانونی لازم را با آنان را انجام می دهند.

وی گفت: تاکنون 35 پرونده تشکیل شده که پوشاک آرایشگر زنانه و پارچه وکفش در این هشت روز آغازطرح بیشترین تخلف را داشتند که عمده تخلف آنان نداشتن پروانه کسب بوده است .

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان در ادامه به شناسایی 1136 فروشگاه مجازی و اینترنتی فاقد مجوز در سطح اصفهان خبر داد و افزود: 600 عدد ازاین فروشگاه ها درشهرستان اصفهان بود که این تعداد تنها سایت های اینترنتی بود و شناسایی کانال ها مجازی بسیار دشوار بود.