معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: پلیس راهور تیم ویژه روانسازی ترافیک را در چهارشنبه آخر سال راه‌اندازی خواهد کرد و از تردد موتورسیکلت‌ها در برخی از حوزه‌های شهر جلوگیری به عمل می‌آید.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ جهانگیر کریمی در حاشیه سیزدهمین جلسه پیشگیری از حوادث اجتماعی که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و ادارات مختلف در معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه برابر گزارش اداره بهداشت استان بروز حوادث چهارشنبه آخر سال از سال 92 تا کنون سیر نزولی داشته است.

وی افزود: با توجه به افزایش سطح آگاهی مردم از آسیب‌ها و خطرات استفاده از مواد محترقه و آتش زا انتظار داریم که امسال نیز شاهد کمترین حادثه و آسیب در سطح استان باشیم.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه اولویت پلیس در برنامه‌های چهارشنبه آخر سال، اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از حوادث این روز است، گفت: در همین زمینه برنامه مشترکی در جلسه بین پلیس و دستگاه‌های دیگر همچون، صدا و سیما، هلال احمر، بهزیستی، آموزش و پرورش، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی تهیه شد که انشاءالله در روزهای آینده اجرایی خواهد شد.

وی ارائه هشدارهای لازم، پخش فیلم‌های کوتاه، انیمیشن و تیزر از صدا و سیما، نصب بنرهای هشداری در سطح شهر، چاپ ویژه نامه و بروشورهای آموزشی، حضور کارشناسان انتظامی در سطح مدارس و برگزاری جلسات مختلف با کارشناسان آموزش و پرورش را از جمله برنامه‌های پلیس استان در خصوص چهارشنبه آخر سال عنوان کرد.

سرهنگ کریمی بخشی از برنامه پلیس استان در چهارشنبه آخر سال را انتظام بخشی در سطح خیابان‌های سطح شهر عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه ترددها در این روز زیاد است پلیس راهور تیم ویژه روانسازی ترافیک راه اندازی خواهد کرد و از تردد موتورسیکلت‌ها در برخی از حوزه‌های شهر جلوگیری به عمل می‌آید.

وی تعرض به مردم و اماکن عمومی به بهانه چهارشنبه آخر سال را خط قرمز پلیس عنوان کرد و گفت: پلیس با هرکسی که بخواهد به بهانه این روز برای مردم مزاحمت ایجاد کرده و یا به اماکن عمومی تعرض کند برخورد قانونی صورت خواهد داد.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان کرد: در این زمینه برخورد با صنوفی که اقدام به تهیه و توزیع انواع مواد محترقه و آتش‌زای غیر استاندارد و قاچاق می‌کنند نیز در دستور کار این فرماندهی قرار دارد و تذکرات لازم به تمامی صنوف داده شده و خوشبختانه همکاری خوبی نیز تا کنون با پلیس داشتند.

وی با بیان اینکه طرح‌های پلیس برای مقابله با هرگونه حمل و نقل مواد محترقه غیر مجاز در گلوگاه‌ها و سطح شهر تشدید شده است، گفت: از شهروندان نیز می‌خواهیم که هرگونه اطلاعی در خصوص خرید و فروش این گونه مواد دارند موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند تا اقدامات بعدی در زمینه برخورد با متخلفان و پیشگیری از بروز حوادث احتمالی انجام گیرد.