عضو شورای شهر همدان با اشاره به در اولویت نبودن اجرای پیاده‌راه‌ سازی خیابان بوعلی گفت: پیاده‌راه سازی خیابان اکباتان همدان نیازمند کارشناسی بیشتری است.

به گزارش مرور نیوز، سیدمجید موسوی صبح امروز در صحن علنی شورای شهر همدان اظهار داشت: پیاده‌راه سازی خیابان اکباتان از نیمه اسفند ماه امسال آغاز می‌شود که انتشار می‌رود عجله نشده و کار کارشناسی بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه خیابان بوعلی اولویت اول شهر نبود و متاسفانه اولویت‌بندی نشد تصریح کرد: تمامی مسائل از جمله انتقال پزشکان از این خیابان باید در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ می‌شد که این موضوع عملیاتی نشد.

موسوی با بیان اینکه خیابان اکباتان مشکلات فراوان‌تری نسبت به خیابان بوعلی دارد تصریح کرد: بازار بزرگ شهر در این خیابان واقع شده و اجرای پیاده‌راه در این منطقه بسیار دشوار است که باید کار کارشناسی دقیق انجام شود.

عضو دیگر شورای شهر همدان نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به اینکه در اواخر دوره چهارم شورای شهر همدان قرار داریم نامه‌های وارده در زمینه املاک عادی مسیری بوده تعداد آنها سه تا چهار برابر شده است.

نرگس نورالله‌زاده با اشاره به اینکه این موضوع شهرداری را دچار مشکل می‌کند تصریح کرد: برای املاک مسیری عادی نمی‌توان کاری کرد و انتظار می‌رود نامه‌ها پذیرفته نشود.

وی با بیان اینکه برخی از این افراد نیز خاص هستند و خواهش می‌کنم نامه‌ای برای این افراد از سوی شورای شهر صادر نشود اظهار داشت: کاری نمی‌توان کرد چون نه در ردیف بودجه شهرداری برای این موضوع در نظر گرفته شده و نه شورای شهر اعتباری دارد.

نورالله‌زاده با اشاره به اینکه حقوق شهری در این زمینه ضایع می‌شود عنوان کرد: انتظار می‌رود با توجه به نزدیک شدن به اواخر دوره شورای شهر نامه‌های این چنینی بایگانی شده و رسیدگی نشود.

محمدرضا الیاسی نایب رئیس شورای شهر همدان نیز در این جلسه بیان کرد: تردد وسایل نقلیه سنگین در پیاده‌راه بوعلی ممکن است چرا که برای نخستین بار در استان همدان روسازی بتن در این پیاده راه انجام و سپس سنگ‌فرش شد که این مسئله مقاومت را افزایش داده است.