رئیس سازمان زنان انقلاب اسلامی دماوند با بیان اینکه انقلاب بستر مطلوبی برای تربیت مبلغات فراهم کرده است، گفت: مرحوم اشراف نادری در علوم دینی پیشگام و سرآمد بانوان طلبه دماوندی بود.

به گزارش مرور نیوز معصومه مرادی در حاشیه برگزاری مراسم بزرگداشت نخستین مبلغه و بانوی قرآنی شهرستان دماوند، اظهار داشت: یکی از مهّم‌ترین دستاوردهای انقلاب این است که امروز بانوان نقش خود را در جنبه‌های مختلف از جمله تبلیغی به‌خوبی ایفا می‌کنند و در این راستا، بسترهای مناسبی برای تربیت مبلغات (بانوان) وجود دارد.

وی افزود: محرومیت‌هایی در قبل از انقلاب وجود داشت که مراکز پرورش بانوان به این حد در دسترس نبود و اگر کسی از بانوان تعالیم اهل‌بیت را یاد می‌گرفت، مطمئناً باید سختی‌هایی به جان می‌خرید و از منطقه خود هجرت می‌کرد.

رئیس سازمان زنان انقلاب اسلامی شهرستان دماوند گفت: از جمله این بانوان، مرحوم اشرف نادری بوده که قبل از انقلاب برای تحصیل در امر علوم دینی از دماوند به قم می‌روند و توفیقات بسیار زیادی پیدا می‌کنند و به عنوان سرآمد بانوان طلبه دماوندی و پیشگام در این امر مطرح می‌شود.

مرادی ادامه داد: مرحوم اشرف نادری بعد از انقلاب در مدارج علمی به جایگاه بسیار خوبی می‌رسد و در جامع‌الزهرا(س) قم به عنوان یکی از بانوان مؤثر مشغول تدریس می‌شود و همچنین مدیریت بخشی از آنجا را برعهده می‌گیرد.

وی تصریح کرد: امروز پنج سال از رحلت مرحوم نادری می‌گذرد که در آستانه شهادت حضرت زهرا(س)، سازمان زنان آرزوی فرهیختگان و دلسوزختگان شهرستان دماوند را محقق کرده تا با برگزاری بزرگداشت و تقدیر از زحمات و احیاء و یاد و خاطره آن بانو، گام مؤثری در ارتباط با تشویق بانوان به فراگیری علوم اسلامی و نشر معارف الهی داشته باشد.