پزشکان متخصص بیمارستان قلب فرشچیان شهر همدان طی نامه‌ای به رئیس این بیمارستان اعلام کردند اگر کارانه‌هایشان پرداخت نشود از 14 اسفند دیگر ویزیت و جراحی نمی‌کنند.

به گزارش مرور نیوز معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، درباره این موضوع اعلام کرد: عدم ویزیت و اعمال جراحی التکیو خلاف اخلاق پزشکی قابل پیگیری است.

دکتر رشید حیدری‌مقدم درباره نامه متخصصان و جراحان قلب بیمارستان قلب فرشچیان شهر همدان به رئیس این بیمارستان مبنی بر اینکه تا رفع مشکلات پرداخت کارانه ناچار به تعلیق تمام ویزیت‌های سرپایی و اقدامات تهاجمی و غیرتهاجمی الکتیو بخش قلب و جراحی قلب از تاریخ 14 اسفندماه خواهیم بود، تصریح کرد: دکتر نوبخت در نشست علنی نوبت عصر مجلس در تذکر شفاهی با یادآوری تحصن برخی از پزشکان به علت عدم پرداخت مطالبات خود، گفته بود موضوعی از تریبون مجلس پخش شد که گویای این موضوع است، بعضی از همکاران پزشک در ویزیت بیماران اختلال ایجاد کنند یا ویزیت بیمار را بر اساس شروط تعیین‌شده انجام دهند.

وی افزود: نماینده مردم تهران در مجلس با یادآوری صحبت‌های اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد پیرامون اعتراض جمعی از پزشکان ادامه داد اینکه باید مطالبات اطبا و پرستاران یا شرکت‌های فروش دارو و تجهیزات پزشکی پرداخت شود، امری بدیهی است اما به هر حال این موضوع آنقدر حساس بوده که با توجه به تذکر یکی از نمایندگان طی هفته گذشته کمیسیون بهداشت سریعا با مسئولان مربوطه جلسه‌ای برگزار کرد.

وی یادآور شد: در نشست مذکور حساسیت موضوع به مسئولان نیز منتقل شد و در این زمینه نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته شده است تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

حیدری‌مقدم اضافه کرد: بر اساس آخرین اخبار، پیگیری‌ها صورت گرفته و در این زمینه باید از سازمان برنامه و بودجه و بیمه‌ها مطالبات جامعه پزشکی پرداخت شود که البته اقداماتی نیز انجام گرفته است.

وی اظهار کرد: رئیس کمیسیون بهداشت نیز طی سخنانی گفته نباید مشکلات پزشکان و پرستاران مانعی بر سر راه درمان بیماران باشد و برای آن شرط و شروطی گذاشته شود بنابراین هرگونه اهمال خلاف اخلاق پزشکی است و از سوی دیگر ما نیز موظف به تأمین بودجه‌های لازم هستیم تا مشکلات این قشر از جامعه برطرف شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز از تسویه کارانه پزشکان تا فروردین 95 طی هفته‌های آینده خبر داد.

شاهرخی افزود: 70 درصد از درآمد بیمارستان‌ها مربوط به بیمه‌ها است که متأسفانه آنها هم نسبت به تعهدات خود وفادار نیستند.

وی تصریح کرد: این امر از طریق وزارتخانه و نمایندگان مجلس پیگیری شده است اما متأسفانه پرداختی صورت نگرفته است اما رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از هفته‌های گذشته مطالبات را جمع‌آوری کرده و به‌زودی کارانه سال 94 تا فروردین 95 تسویه می‌شود.

شاهرخی تأکید کرد: پرداخت کارانه به هیچ عنوان به خاطر نامه پزشکان نبوده و رئیس دانشگاه از مدت‌های گذشته پیگیر آن بوده است.

وی افزود: پزشکان هرگز نمی‌توانند به علت عدم پرداخت کارانه از ویزیت و جراحی بیماران امتناع ورزند چراکه این اقدام کاملا خلاف اخلاق پزشکی و قابل پیگیری و شکایت است.