امسال در استان اصفهان نخستین تولید کننده ماهیان زینتی کشور ،60 میلیون قطعه ماهی زینتی تولید شده است.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان امروز گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج درصد بیشتر از پارسال ماهی زینتی تولید شده است.

محمدرضا عباسی شهرستانهای کاشان، نجف آباد و اصفهان را عمده پرورش دهندگان ماهیان زینتی این استان دانست و افزود: 700 بهره بردار در زمینه ی تولید صد گونه ماهی زینتی تخم گذار و زنده زا در استان اصفهان فعالیت می کنند و در این زمینه دو هزار نفر مشغول به کار هستند.

وی افزود: گوپی،مولی ، پلاتی، بارب، تترا انواع سیچ لاید و گلد فیش از جمله ماهیان زنده زا و تخم گذاری هستندکه در واحدهای تولیدی پرورش داده می شوند.

مدیرشیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان با اشاره به افزایش استخرهای ذخیره آب کشاورزی در استان و روند رو به رشد تولید ماهیان گرم‌آبی و سردآبی گفت: استان اصفهان با دارا بودن بیش دو هزار و 500 استخـــر ذخیره، ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه آبزی‌پروری داراست.

محمدرضا عباسی بابیان اینکه استان اصفهان حدود 40 درصد از ماهیان زینتی کشور را تامین می کند افزود: این گونه آبزی به کشورهای خلیج فارس و استانهای کشور ارسال می شود.

پارسال 57 میلیون قطعه ماهیان زینتی دراستان اصفهان تولید شد.