استاندار قم با اشاره به اهمیت اجرای طرح لباس هماهنگ دانش‌آموزان و تحقق اقتصاد مقاومتی بر لزوم ایجاد ستادی به همین منظور تأکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، سید مهدی صادقی در هفتمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان قم که پیش از ظهر سه‌شنبه در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با تقدیر از اقدام آموزش‌وپرورش برای تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزان زندانیان و حمایت‌های ویژه از آنها، اظهار کرد: اجرای طرح لباس هماهنگ فرم اقدام شایسته و کار بزرگی است که نیاز به کار گسترده دارد و برای رسیدن به این مهم ایجاد یک تشکل و هماهنگی بین دستگاهی ضرورت دارد.

استاندار قم افزود: باید همه ادارات و کسانی که در این زمینه ذی نفوذ و مسئول هستند در این ستاد و تشکل شرکت داشته و این مسئله از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گرفته و الزامات و نیازهای اجرایی شدن طرح لباس هماهنگ دانش‌آموزان بررسی شود.

وی با تأکید بر اهمیت عمل صادقانه در هر تعهدی، تصریح کرد: در کنار تعهد انجام کار ضمانت اجرایی در انجام هر کاری تحقق آن را عملی‌تر می‌کند، اگر ضمانت اجرایی برای عدم اجرای تعهدات وجود نداشته باشد خیلی کارسازی مناسبی برای آن وجود ندارد، در این طرح هم باید ضمانت اجرای تخلف هر کدام از قسمت‌ها از تولید تا توزیع پیش بینی شود.

صادقی توصیه کرد تشکل و ستادی به منظور تأمین لباس هماهنگ دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید ایجاد شده و افزود: همه مسائل و الزامات تأمین لباس هماهنگ دانش‌آموزان در این ستاد می‌تواند به صورت کنسرسیوم پیگیری شود و اداره کل آموزش‌وپرورش هم از روند اجرای آن آگاه شود.

استاندار قم با تأکید بر اهمیت کمک به اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی هم افزود: غیر از آموزش‌وپرورش ادارات و سازمان‌های دیگری هم هستند که می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند و به رونق تولید ملی کمک کنند.

وی بر لزوم همکاری و هم افزایی دستگاه‌های مربوط برای این امر هم تأکید کرد و گفت: ایجاد نمایشگاه لباس دانش‌آموزان هم می‌تواند پیگیری شده اما فرایند کار باید به گونه‌ای باشد که عنان کار از دست خارج نشود.