جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: پلیس استان مرکزی آماده برقراری نظم و امنیت در ایام نوروز است و با مخلان آرامش برخورد قاطعانه دارد.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ یوسف سپهوند ظهر امروز در جلسه کمیسیون عملیات فرماندهی انتظامی استان با اشاره به پیش ‌رو بودن ایام نوروز اظهار داشت: پلیس استان مرکزی آمادگی لازم برای برقراری نظم و امنیت در ایام پایانی سال و ایام نوروز را دارد و با مخلان آرامش قاطعانه برخورد می‌کند و تمهیدات لازم برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار در چهارشنبه پایانی سال اندیشیده شده است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، پلیس استان و همین‌طور دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان از تمامی ظرفیت‌ها و توان خود در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی شهروندان در روزهای پایانی سال و همچنین ایام نوروز استفاده می‌کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: کارکنان نیروی انتظامی استان با درک صحیح از خدمت به مردم در ایام پایانی سال و همین‌طور ایام نوروز مشغول فعالیت و تلاش برای ایجاد امنیت و نظم اجتماعی هستند و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند.

سپهوند بیان کرد: از آنجایی که در ایام پایانی سال به‌سبب افزایش نیاز مردم به خرید و شلوغی مراکز خرید و بالا رفتن حجم افراد در مراکز خرید و همین‌طور سطح شهر احتمال سرقت و موارد دیگر وجود دارد پلیس استان مرکزی با گشت‌زنی‌های هدفمند و مستمر در راستای جلوگیری از وقوع سرقت در این ایام تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: پلیس با همکاری ادارات و نهادهای مختلف، برنامه های فرهنگی مختلفی را به منظور پیشگیری از حوادث ناگوار چهارشنبه پایانی سال در دستور کار دارد که این برنامه‌ها در این ایام در اماکن عمومی به‌ویژه مدارس و مساجد سطح استان انجام می‌شود و از طریق حضور نیروهای پلیس در مدارس و برگزاری برنامه‌هایی به منظور آگاه‌سازی دانش‌آموزان از خطرات استفاده از مواد محترقه این برنامه‌ها را دنبال می‌کندزیرا معتقد است که در کنار برخورد قاطعانه با خاطیان بحث فرهنگ‌سازی هم از اهمیت بالایی برخوردار است

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی عنوان کرد: از خانواده‌ها هم تقاضا می‌شود که در این ایام حساس نظارت و کنترل خود بر روی فرزندانشان را افزایش دهند تا شاهد وقوع حوادث ناگوار نباشیم.