شیراز- رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد از کاشت بیش از 6 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، حسن خسروانیان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه های هفته منابع طبیعی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند شعار «هر ایرانی یک درخت» شعار خوبی برای هفته منابع طبیعی است که باید مورد توجه آحاد مردم قرار گیرد که امسال نیز شعار هفته منابع طبیعی «همیار طبیعت باشیم» انتخاب شده است.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت مردمی نقش مهمی در توسعه جنگل و افزایش فضای سبز دارد، یادآور شد: همزمان با 15 اسفند روز ملی درختکاری، با حضور مردم کاشت درخت به یاد شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو را در منطقه بوکان خواهیم داشت که این اقدام با همکاری شهرداری و آتش نشانی سعادت شهر انجام می شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: درختکاری در جاده آسفالته سعادتشهر و در مدرسه حافظ محله بوکان از دیگر برنامه های روز ملی درختکاری خواهد بود.

خسروانیان افزود: در دومین روز از هفته منابع طبیعی که با عنوان فرهنگ منابع طبیعی، مسئولیت اجتماعی و رسانه نامگذاری شده، درختکاری حاشیه راه روستایی روستای علی رسیده با همکاری شورا و دهیاری انجام خواهد شد و برگزاری کارگاه آموزشی در مدارس توسط کارکنان اداره منابع طبیعی و برگزاری جلسه شورای حفاظت از دیگر برنامه های این روز است.

وی ادامه داد: در سومین روز از هفته منابع طبیعی که با عنوان منابع طبیعی، جنگلبانان، حفاظت و قانون نامگذاری شده است حضور نیروهای یگان حفاظت در مراسم رژه خودرویی، حضور کارکنان اداره منابع طبیعی جهت آشنایی دانش آموزان با قوانین و مقررات منابع طبیعی در مدارس و درختکاری در شهرک وحدت روستای سرپنیران را خواهیم داشت.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه چهارمین روز هفته منابع طبیعی با نام منابع طبیعی، سلامت اداری و آموزش و پژوهش نامگذاری شده است گفت: در این روز کاشت درخت در محدوده جاده کناره روستای قائم آباد و ابوالمهدی و برگزاری جلسه با کارکنان اداره منابع طبیعی در دستور کار است.

خسروانیان افزود: پنجمین روز از هفته منابع طبیعی نیز تحت عنوان منابع طبیعی، بسیج سازندگی، همیاران طبیعت و جوامع محلی نامگذاری شده است که در این روز درختکاری در ورودی بخش پاسارگاد و همچنین در جوار مقبره شهدای گمنام این بخش را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین در ششمین روز از هفته منابع طبیعی که با عنوان منابع طبیعی، آموزه های دینی، خیرین و سازمان های مردمی نامگذاری شده، حضور باشکوه در نماز دشمن شکن جمعه و در صورت امکان توزیع رایگان نهال در بین مردم را خواهیم داشت.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: در هفتمین و آخرین روز از هفته منابع طبیعی که تحت عنوان منابع طبیعی، مدیریت جامع حوزه های آبخیز، مشارکت مردم و اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده، درختکاری در جوار مقبره شهدای گمنام شهر سعادت شهر با هماهنگی بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان و برگزاری کلاس های آموزشی در روستاهای واقع در حوزه فعالیت های آبخیزداری در دستور کار است.

هفته منابع طبیعی از 15 تا 21 اسفندماه است.