زنجان-مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت:در حال حاضر 37 دوربین نظارتی،۵۸ تردد شمار و 3 تابلو وی ام اس در جاده های زنجان فعال است و توسعه این سامانه ها نیاز به منابع دارد.

به گزارش مرور نیوز، ایرج دست نشان ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح سامانه تخلفات عبور و مرور در جمع خبرنگاران، افزود: یکی از وظایف مرکز مدیریت راهها نصب و راه اندازی و نگهداری تجهیزات حمل و نقل هوشمند در جاده های استان زنجان و استفاده از تکنولوژی در محورهای مواصلاتی است.

وی اظهار کرد: هدف از مرکز مدیریت راهها در استفاده از آی تی اس در جاده ها مدیریت بهینه ناوگان حمل و نقل و اطلاع رسانی سریع از شرایط راه به کاربران جاده و کمک رسانی به آنها در مواقع ضروری است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: از آن جایی که وسایل نقلیه هم از نظر تعداد و هم از لحاظ کیفیت و تکنولوژی ساخت روز به روز در حال افزایش هستند و از طرفی هم جاده هلی کشور همواره در حال افزایش است و دیگر مدیریت این ناوگان حمل و نقل به شیوه قدیمی و سنتی امکان پذیر نیست.

دست نشان گفت: باید همگام با کشورهای پیشرفته دنیا از دانش و دستاوردهای علمی و سیستم های هوشمند استفاده کنیم تا بتوانیم ناوگان حمل و نقل را مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: ما در سال گذشته فقط 4 سامانه کنترل سرعت داشتیم اما امروز توانستیم 16 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور طی یک طرح ملی به چهار سامانه قبلی اضافه کنیم یغعنی در حال حاضر 20 سامانه ثبت تخلفات در محورهای شریانی فعال هستند و مراحل مقدماتی نصب 20 سامانه دیگر هم اضافه شده که سال آینده به بهره برداری می رسد و مرحله اول طرح با 560 سامانه در کشور امروز به صورت ویدئو کنفرانس توسط معاون رئیس جمهور و وزیر راه و شهر سازی به افتتاح رسید.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: طرح توزین در حین حرکت در محور دندی زنجان در حال نصب و راه اندازی است و به زودی تحویل موقت می شود و به بهره برداری می رسد.

دست نشان تصریح کرد: در حال حاضر 37 دوربین نظارتی،۵۸ تردد شمار و 3 تابلو وی ام اس در جاده های استان زنجان فعال است و توسعه این سامانه ها نیاز به اعتبارات استانی علاوه بر اعتبارات ملی دارد.

وی گفت: قبلا استان زنجان به دلیل جغرافیایی و شرایط خاص جاده های استان در سه ردیف اول سرعت غیر مجاز بود یعنی معمولا 17 تا 20 درصد ترددهای استان با سرعت غیر مجاز بود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان یاد آورشد:با نصب سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور این عدد بعه 7 درصد کاهش یافته است و این امر نوید بخش تاثیرات مثبت نصب سیستم های حمل و نقل هوشمند در کاهش سرعت غیر مجاز و در نهایت کاهش تصادفات ناشی از آن است.