بجنورد- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی گفت: مشاوران املاک مکلف به ارسال نسخه‌ای از قرارداد اجاره دانشجویان به دانشگاه هستند و درغیر این صورت با آنان برخورد می شود.

به گزارش مرور نیوز، ابراهیم محجوب ظهر سه‌شنبه در جلسه هم‌اندیشی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه کوثر بجنورد که با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: مشاوران املاک مکلف به ارسال نسخه‌ای از قرارداد اجاره خانه‌های دانشجویی به دانشگاه مربوطه هستند.

محجوب بابیان اینکه مدت سه ماه است که این تکلیف به مشاوران املاک خراسان شمالی، ابلاغ‌شده است، افزود: با بنگاه‌داران متخلف در این زمینه برخورد جدی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: به‌منظور کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی در بین دانشجویان، مشاوران املاک موظف هستند منازلی را برای اجاره به دانشجویان معرفی کنند که در مناطق آسیب‌زا نباشد، چراکه در صورت بروز مشکل، دستگاه قضا آنان را مورد بازخواست قرار می‌دهد.

وی نسبت به استفاده مواد مخدر در خوابگاه‌های دانشجویی هشدار داد و بیان کرد: این معضل در بین دختران دانشجو نیز دیده می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی تأکید کرد: دستگاه قضا در برخورد با جامعه دانشجویی و دانشجویان همانند فرزندان خود عمل می‌کند و رویکرد، عدم تشکیل پرونده و ایجاد سابقه کیفری برای آنان است.

محجوب عنوان کرد: در موارد متعددی که دانشجویان در پارتی‌های شبانه مشاهده شدند، عامل اصلی دستگیرشده است و تا حد ممکن برای دانشجویان هیچ‌گونه پرونده‌ای تشکیل نداده‌ایم.

وی بر شناسایی آسیب‌های اجتماعی و تلاش برای کاهش آن از سوی جامعه دانشجویی تأکید کرد و گفت: جامعه بزرگ دانشجویی می‌تواند خود در این زمینه اثرگذار و یاریگر دستگاه قضا باشد.