بجنورد- رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به تشکیل دو هزار پرونده طلاق در خراسان شمالی گفت: علاوه بر آن طلاق عاطفی به‌عنوان یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها مطرح است.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی ظهر سه‌شنبه در جلسه هم‌اندیشی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه کوثر بجنورد با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: استفاده در جریان علمی و فرهیختگان این حوزه، در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر است.

حجت‌الاسلام قدرتی با اشاره به وقوع دو هزار طلاق رسمی در خراسان شمالی عنوان کرد: امروز خانواده‌ها با آسیب‌ها و معضلات دیگری همچون طلاق عاطفی مواجه هستند.

وی با تأکید بر اینکه از سال گذشته تاکنون آمار طلاق در خراسان شمالی رو به کاهش است، افزود: دستگاه قضایی به‌تنهایی نمی‌تواند عامل بازدارنده در مقابل وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی در بین دانشجویان باشد.

وی عنوان کرد: تعامل و هم‌اندیشی با دانشگاهیان و همراه کردن دانشجویان با خود و نیز مطلع ساختن آنان از پیامدها و مشکلات رفتارهایی که منجر به بروز آسیب می‌شود، می‌توان جرائم و آسیب‌های اجتماعی مربوط به دانشجویان را کاهش داد.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی بیان کرد: فضای مجازی و آسیب‌های مربوط به آن، قابل گریز نیست اما می‌توان از این فرصت در جهت حضور درصحنه و آگاه‌سازی نسل جوان نسبت به معارف دینی و اسلامی بهره برد.

حجت‌الاسلام قدرتی بابیان اینکه تاکنون برای 500 دانشجو در دستگاه قضا پرونده تشکیل‌شده است، گفت: این دانشجویان در میهمانی‌های شبانه و مختلط دستگیرشده‌اند که البته دستگاه قضا با انجام ملاحظات با آن‌ها برخورد کرده است.

وی با اشاره به اینکه جمع‌های متعددی از دانشجویان در این محافل دستگیر می‌شوند، اظهار کرد: گرفتار شدن دانشجویان به جرائم و آسیب‌های اجتماعی که منجر به ایجاد سابقه کیفری برای آنان می‌شود از دیگر معضلاتی است که باید در جهت کاهش آن تلاش کرد.

وی با اشاره به کاهش زندانیان خراسان شمالی به یک هزار و 900 نفر، بیان کرد: در سال‌های اخیر شاهد کاهش 600 نفری در ورودی زندان‌های استان بوده‌ایم.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی بابیان اینکه 90 درصد زندانیان خراسان شمالی تحصیلات زیر دیپلم دارند، بر ضرورت استفاده از جریان علمی و دانشگاهیان تحصیل‌کرده در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.