مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: تا پایان امسال سال 10 هزار کارت منزلت توزیع می‌شود.

به گزاش مرور نیوز از اصفهان ، مسعود مهدویان‌فر  با اشاره به آخرین وضعیت طرح منزلت شهروندی اظهار داشت: تاکنون 5 هزار کارت صادر شده که نیمی از آن توزیع شده است، حدود 5 هزار دیگر نیز در دست چاپ هستند و تا پایان امسال 10 هزار کارت منزلت توزیع می‌شود.

وی افزود: سیاست ما این بوده که با شیب ملایم وارد طرح شویم تا نواقص و عدم هماهنگی‌های طرح گرفته شود و با بازخوردی که می‌گیریم به بهره‌وری طرح کمک کنیم.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان ادامه داد: تمام افرادی که مشمول این طرح می‌شوند یعنی 5 گروه سالمند، معلول، بازنشسته، جانباز و زنان سرپرست خانوار در بین کارت‌های توزیع شده هستند.

مهدویان‌فر با اشاره به نقاط قوت و ضعف این طرح عنوان کرد: بیشترین استقبال از بخش حمل و نقل بوده و سایر حوزه‌های فرهنگی، گردشگری، هنری، تفریحی و ورزشی هنوز به صورت قابل توجه نبوده است.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان ابراز امیدواری کرد: با اطلاع‌رسانی دقیق‌تر و پشتیبانی پیامکی، افراد از دیگر مزیت‌های کارت آگاه شده و بتوانند به مرور بهره‌مند شوند.

وی با بیان این که در افق کلی جامعه هدف طرح بیش از 400 هزار نفر هستند، گفت: با توجه به تقاضا محور بودن طرح منزلت این تعداد در شرایطی مشمول می‌شوند که از طرف خودشان تمایل به دریافت کارت و ورود به طرح وجود داشته باشد.

مهدویان‌فر در پاسخ به این سؤال که چرا تعداد کارت صادر شده تا جامعه هدف فاصله زیادی دارد، یادآور شد: معتقدیم اگر از فاز اطلاع‌رسانی عبور کنیم در سال آینده امکان دارد تقاضا برای ورود به طرح به 100 هزار نفر هم برسد.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان در پایان در خصوص بازخورد طرح منزلت شهروندی تأکید کرد: وقتی شهروندان با داشتن این کارت مراجعه می‌کنند و تخفیف می‌گیرد طبیعتاً راضی هستند و بازخورد منفی نداشته‌ایم و بیشتر بازخوردها مبنی بر افزایش صدور کارت و پوشش بیشتر جامعه بوده است.

طرح منزلت شهروندی در راستای تکریم شهروندانی است که به علت شرایط جسمی و یا سنی نمی‌توانند از امکانات شهری استفاده کنند، این طرح سعی دارد با ارائه تخفیفاتی زمینه‌ای فراهم شود تا بیش‌ از پیش شهروندان قرار گرفته در این گروه‌ها از امکانات شهری بهره‌مند شوند.