معاون توسعه امور تولیدی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به فاز 1405 طرح آب و فاضلاب خوزستان گفت: بر اساس طرح موجود، 58 شهر و 1900 روستا چه در زمینه تأمین آب و فاضلاب و چه شبکه‌ها تحت پوشش قرار می‌گیرند که برای این بخش 9000 میلیارد تومان سرمایه نیاز است.

به گزارش مرور نیوز، سیدحمید پورمحمدی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته، سازمان برنامه و بودجه موضوع آب خوزستان را در دستور کار خود قرار داد که تأمین و انتقال آب، فاضلاب‌های شهرستان‌های خوزستان و همچنین شبکه‌ها مدنظر قرار داشت و این برنامه‌ها در دو افق زمانی 1405 و 1425 مدنظر قرار گرفتند.

وی بیان کرد: ما این گزارش را به هیات وزیران و همچنین ریاست جمهوری ارائه دادیم و بدون اتلاف وقت نیز کار را آغاز کردیم و اگر فاز 1405 را در نظر بگیریم، بر اساس طرح موجود، 58 شهر و 1900 روستا چه در زمینه تأمین آب و فاضلاب و چه شبکه‌ها تحت پوشش قرار می‌گیرند که برای این بخش، 9 هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز است.

معاون توسعه امور تولیدی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور افزود: درخواستی مبنی بر اینکه بتوانیم از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کنیم، ارائه شد ولی از آنجا که هنوز تمام کار مشخص نشده بود طی جلسه ای که با برخی مسئولان ازجمله شرکت‌های فولادی داشتیم، در اولین گام 50 درصد را برای شروع کار اختصاص دادیم که تقریبا 1200 میلیارد تومان آن صرفا برای طرح‌های استان خوزستان است.

پورمحمدی بیان کرد: برای اینکه این کار بزرگ و تقریبا بزرگترین عملیات تأمین آب، اصلاح شبکه و رفع مشکل فاضلاب انجام شود، پیشنهادم این است که از تمام ظرفیت‌ها بهره ببریم که شامل استفاده از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، فاینانس و همچنین منابع داخلی است.

وی گفت: اگر آقای نوبخت موافقت کند، کمیته‌ای در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تشکیل و از تمامی ظرفیت‌های ممکن داخلی و خارجی برای پیشبرد کار استفاده کنیم تا مشکل تعداد شهرها و روستاهای اشاره شده، حل شود.