مدیرکل هواشناسی استان خوزستان گفت: مدل‌های هواشناسی ورود موجی ناپایدار از فردا تا اویل روز شنبه را نشان می‌دهد که در پی آن بارندگی، وزش باد و احتمال گرد و خاک در برخی از نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش  مرور نیوز کورش بهادری، با اشاره به وضعیت آب و هوا در سطح استان خوزستان اظهار داشت: مدل‌های هواشناسی ورود موجی ناپایدار از فردا تا اویل روز شنبه(14اسفند) را نشان می‌دهد که در پی آن بارندگی، وزش باد و احتمال گرد و خاک در برخی از نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز گذشته نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کردیم مناطق مرزی از جمله شهرهای بستان و اهواز همچنین مناطق جنوبی از فردا به دلیل وزش باد و فعال شدن برخی کانون‌های داخلی و مرزی با کشور عراق پدیده گردوخاک را خواهند داشت ولی این پدیده شدت زیادی ندارد به طوری که شعاع دید را تا هزار الی هزار و 500متر کاهش می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان با بیان اینکه پدیده گردوخاک تا عصر فردا ادامه دارد، بیان کرد: بارش باران نیز در نقاط شمالی و شرقی خوزستان نسبت به دیگر نقاط استان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی گفت: در شبانه روز گذشته امیدیه با 28 درجه سانتی‌گراد و ایذه با 4 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند.

بهادری با بیان اینکه نوسانات دمایی در شهر اهواز بین 27 تا 8 درجه سانتی‌گراد است، عنوان کرد: ارتفاع وارونگی دما در شهر اهواز 243 متر گزارش شده است.