مشهد جانشین بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور گفت: خراسان رضوی در اجرای برنامه های گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در کل کشور رتبه نهم را دارد.

به گزارش مرور نیوز، علی ملازاده ظهر چهارشنبه در پنجمین نشست عمومی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی که با حضور روسای دبیران عفاف و حجاب و حقوق شهروندی ادارات خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مواردی که باید به صورت جدی پیگیری شود موضوع روابط و حیا می باشد که این کار باید از طریق برنامه های فرهنگی، مشاوره ای و آموزش ی گشترش یابد و هم اکنون در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: اصل حجاب و پوشش متکی بر عفاف و حیا بوده و محقق کردن این امر با اقدامات سلبی ممکن نخواهد شد بلکه لازمه آن انجام کارهای ایجابی و فرهنگ سازی است که پس از آن موجبات بهبود وضع عفاف و حجاب در کشور خواهد شد.

جانشین بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور با بیان اینکه در برخی شرکتهای خصوصی بی حجابی نمودی گسترده دارد ادامه داد: استدلال اشتباهی که بخش خصوصی دارد این است که چون دولتی نیستند هرگونه که بخواهند عمل می کنند اما این به هیچ عنوان مورد قبول نیست زیرا آن ها هم برای امور مختلف خود شامل مجوز، تایید و استاندارد وابسته بخش دولتی هستند و در این حوزه منافعی دارند.

وی تصریح کرد: همچنین بخش خصوصی در نظام جمهوری اسلامی فعالیت می کنند و مجموعه ای که در این کشور فعالیت می کند باید تحت ضوابط آن بوده و از این قواعد و ضوابط تبعیت کند.

ملازاده با بیان اینکه ستاد صیانت دو رویکرد ترویج عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی را مبنای خود قرار داده است، اضافه کرد: همچنین یکی دیگر از رویکردهای این ستاد حفظ حقوق شهروندی و آگاهی بخشی به مردم نسبت به حقوق خود می باشد و در این راستا به دنبال افزایش رضایت مردم هستیم. شاخصه دیگر این ستاد دولت الکترونیک است که موجب کاهش اتلاف وقت، انرژی و رفع برخی مفسده های ناشی از مراجعات است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به تلاش روز افزون در جهت کاهش آسیب های ناشی از بی حجابی تاکید داشته اند و باید در این راه از ظرفیتهای مردمی و تشکل های مردم نهاد استفاده کنیم، گفت: بر اساس این مقدمات خراسان رضوی در اجرای برنامه های گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و صیانت از حقوق شهروندی جزو چهار استان نخست در میان استان های سطح یک کشور و رتبه نهم در کل کشور است. ادارات این استان نیز در حوزه حقوق شهروندی رتبه ۱۰، در حوزه عفاف و حجاب درون سازمانی رتبه چهارم و در اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی رتبه 19 را از آن خود کرده است.