مسئول کارگروه سرمایه‌گذاری کلانشهرها با تاکید بر ارتقا سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، گفت: نگاه سرمایه‌گذاری گردشگری در شهرهای کشور تقویت شود.

به گزارش مرور نیوز، حسین آبتن عصر امروز در مراسم اختتامیه همایش جامع گردشگری ایران، اظهار داشت: در رویکرد نوین اقتصادی به دنبال تعادل در منابع، درآمد و هزینه هستیم و شهرهای ما در گردشگری باید به عنوان شهر گردشگری در دنیا مطرح شوند.

وی افزود: تنها راه موفقیت سوق به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری بوده که باید تعامل میان شهرداران، شوراها و سرمایه‌گذاران را افزایش دهیم.

آبتن تصریح کرد: باید ساختار سازمانی در مجموعه شهرداری برای سرمایه‌گذاری ایجاد شود و نحوه تهیه بسته‌های سرمایه گذاری را پیدا کنیم و تجربیات شهرهای موفق را به اشتراک بگذاریم و تا زمانی که نقش ذینفعان را در بسته‌های سرمایه گذاری نبینبم و به شهرها نگاه اقتصادی نداشته باشیم موفق نخواهیم بود.

رفع موانع توسعه گردشگری

شهردار شمشک نیز در با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد مردم در شهرها زندگی می‌کنند، گفت: امروزه متولیان گردشگری در شهرها شهرداری‌ها هستند.

تاجیک افزود: امروزه انتظارات مردم از شهرداری‌ها بیشتر شده و به همان نسبت دستگاه‌های دولتی انتظار بیشتری را طلب می‌کنند که می توان گفت شهرداری‌ها امروزه متولی دستگاههای اجرایی هستند.

وی با بیان اینکه اکثر شهرهای کشور زیر ساخت لازم برای گردشگری ندارند تصریح کرد: امروزه گردشگری ما گردشگری شهری بوده و عمدتا مسئولیت گردشگری بر عهده شهرداری است.

تاجیک، قوانین بروکراسی اداری را مانع توسعه گردشگری بیان کرد و گفت: باید با تسهیل قوانین گام‌های مثبت و موثر جهت پویایی صنعت گردشگری برداریم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی در گردشگری یعنی شفاف‌سازی، برون سپاری و حذف نظام بروکراسی بوده و اجازه دهیم سرمایه‌گذاران در جاهای مختلف ورود کنند تا اشتغال ایجاد شود.

دبیر همایش جامع گردشگری نیز با اشاره به اینکه اساتید علمی از دانشگاه‌های اصفهان، مازندران، تهران، تبریز و یزد اساتید در حوزه گردشگری برای همایش انتخاب شدند و به عضویت کمیته علمی این همایش درآمدند، گفت: 347 پژوهشگر برای ثبت مقالات ثبت نام کردند و 253 مقاله به دبیرخانه ارسال شد که 95 درصد از پژوهشگران داخلی و مابقی از کشورهای مالزی، آلمان، آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس و دانشجویان ایرانی مقیم در این کشورها بودند.

پزشکی افزود: هیئت علمی همایش پس از بررسی پروفسور جعفر جعفری نخبه گردشکری جهان و عضو سازمان گردشگری جهان ، چهار نفر را به صورت ویژه برای بازبینی مقالات داوری انتخاب کردند که از میان 126مقاله به دبیرخانه همایش راه یافت و مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی بیان کرد: سه تفاهم نامه با چهار شرکت در خصوص این تفاهم نامه صورت گرفت که یکی از این تفاهم نامه‌ها به صورت مشترک برای دو شرکت بود.