مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از رفع تصرف یک‌هزار و 500 هکتار از اراضی ملی در سال‌های 94 و 95 خبرداد و گفت: 600 هکتار از این اراضی در سال جاری بوده است.

به گزارش مرور نیوز، امید ذاکری بعدازظهر امروز در نشست خبری به مناسبت 15 اسفند با اشاره به فعالیت‌های آبخیزداری اظهارداشت: در حال حاضر 450 میلیون متر مکعب آب توسط 7 هزار و 400 سازه آبخیزداری استحصال می‌شود.

وی بیان‌داشت: 70 درصد گنبدهای نمکی کشور در هرمزگان قرار دارند که برای ذخیره آب‌های سطحی پیش از شور شدن در سازه‌های آبخیزداری پیشنهاد شده 70 میلیارد تومان در برنامه ششم توسعه برای اجرای طرح های آبخیز داری در بالادست این گنبدها جهت کنترال روان آب ها اختصاص یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به نقش مهم این سازه‌ها در کاهش پیامدهای خشکسالی ادامه داد: سازه‌های یادشده در جلوگیری از بروز سیلاب وکاهش اثرات خشکسالی‌های 17 ساله مفید است.

ذاکری ضمن تشریح برنامه های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در هفته درختکاری از توزیع 111 هزار اصله نهال برای درختکاری در این هفته بین مردم استان خبرداد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از رفع تصرف یک‌هزار و 500 هکتار از اراضی ملی در سال‌های 94 و 95 با همکاری دستگاه قضایی و سایر ارگان‌های مسئول خبرداد و گفت: 600 هکتار از این اراضی در سال جاری بوده است.

وی تصریح‌کرد: ساماندهی 15 هزار همیار طبیعت دانش آموزی یکی از برنامه‌های اداره‌کل منابع طبیعی در سال‌جاری بود که تا کنون 9000 هزار دانش آموز در قالب این طرح ساماندهی شده و کارت شناسایی همیار دانش‌آموزی نیز صادر شده است که این روند تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد.

ذاکری با تاکید بر تلاش در جهت جلب مشارکت‌های مردمی گفت: عملیات اجرایی احیای اراضی بیابانی با استفاده ار روان‌آب‌های سطحی در 233 هکتار در دو شهرستان سیریک با وسعت 180 هکتار و 39 هکتار نیز در بندرلنگه با مشارکت مردمی آغاز شده است.

مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان از احداث بادشکن غیرزنده با 5.3 کیلومتر با هدف مقابله با ریزگردها، 90 هکتار نهال‌کاری، مراقبت از نهال‌کاری در 112 هکتار، حفاظت از 800 هزار هکتار از اراضی هرمزگان را از جمله فعالیت‌های این اداره‌کل در سال جاری برشمرد.

وی از راه‌اندازی بانک اطلاعاتی جامع زمین با هدف شفاف‌سازی و قانونمند شدن اراضی ملی خبرداد و گفت: تمامی دستگاه‌های نظارتی می‌توانند با رصد لایه‌های اطلاعاتی، اشرافیت کامل بر وضعیت اراضی داشته باشند، تا کنون 3600 فقره اطلاعات در این بانک اطلاعات ثبت شده است.