مدیرمرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور گفت: امروز کشور ما نیاز دارد تا هنرمندان در تولیدات خود بر دشمن شناسی تاکید داشته باشند.

به گزارش مرور نیوز، مرتضی گودرزی دیباج ظهر امروز در نشست کارشناسان هنرهای تجسمی مراکز استان‌های حوزه هنری که به میزبانی قزوین برگزار شد اظهار داشت: دشمن شناسی امروز مهم ‌ترین مسئله‌ای است که از سوی مسئولین فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است و نیاز امروز کشور باید در تولیدات هنرمندان به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: تغییرات فرهنگی که به مرور زمان در کشور و دل خانواده‌ها اتفاق افتاده است سبب شده تا حساسیت در این حوزه بیشتر شود و از این رو نیاز است تا هنرمندان هنرهای تجسمی در مضامین تولیدات خود به اسن مسئله نگاه جدی داشته باشند.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور افزود: هنرهای تجسمی دنیای بزرگی است که با ذوق و سلیقه هنرمند می‌توان بساری از پیام‌های موردنیاز را با استفاده از آن به جامعه منتقل کرد و نحوه استفاده و انتقال آن به سلیقه و تجربه هنرمند مرتبط می‌شود.

گودرزی خاطرنشان کرد: هنرمندان امروز ما باید در تولیدات خود تبارشناسی را در اولویت قرار دهند و مطمئن باشید که آموزش‌های تئوریک در این حوزه بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: در دنیای امروز هنرهای تجسمی ابزاری برای انتقال مفاهیم و ارزش‌ها در جوامع هستند و هنرمندان از آن برای حمایت از فرهنگ و تمدن خود استفاده می‌کنند.

مدیرمرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور افزود: اگرچه امروز تمایل به هنر نو افزایش یافته است چراکه گستره معانی در حوزه هنرهای نو کار هنرمند را راحت‌تر می‌کند ولی هنوز تاثیر هنرهای تجسمی بر جامعه غیر قابل انکار است.

گودرزی بیان کرد: هنرمندان در حوزه‌هنرهای تجسمی برای انتقال مفاهیم ارزشی و والای دینی و انسانی باید از استعداد و خلاقیت خود استفاده کنند .

وی گفت: هنرهای تجسمی یک رسانه موفق برای انتقال پیام است و چه بهتر که هنرمند بتواند با خلاقیت و توانمندی خود بهترین پیام‌ها را در دل هنر بگنجاند.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود این ظرفیت عظیم هنرمندان ما هنوز نتوانسته‌اند مشتریان خاص محصولات خود را پیدا کنند و همین مسئله سبب شده است تا چرخ هنر از نظر اقتصادی گردش خوبی نداشته باشد.

گودرزی دیباج بیان کرد: اگر مردم به عنوان خریداران هنر وارد عرصه شوند و کار از فضای دولتی خارج گردد طبیعتا هنرمند می‌تواند در بازارهای تولید شده اثر خود را عرضه کند.

وی تصریح داشت: امروز هنرمندی که با ارزش‌های دافع مقدس، انقلاب اسلامی و مفاهیم انسانی و دینی دست به تولید اثر می‌زند نمی‌تواند برای آثار خودمشتری خوبی داشته باشد و لذا همین مشکل به اقتصاد هنر صدمه وارد می‎‌کند.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور افزود: برگزاری این جلسه سالانه می‌تواند سبب افزایش اتحاد و هم‌افزایی در این حوزه گردد و امیدواریم بتوانیم به مرحله‌ای برسیم که مردم مشتریان واقعی هنرهای تجسمی و هنرهای تولیدی نو باشند.