فرماندار درمیان گفت: با فعالیت‌های سازنده کمیته امداد در زمینه اشتغال مددجویان کمک خوبی به افراد مستمند و تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد شد و باید شرایط در زمینه اشتغال و خودکفایی مددجویان فراهم شود.

به گزارش مرور نیوز، محمد بشیری‌زاده ظهر امروز در دیدار پرسنل کمیته امداد درمیان، کمیته امداد امام خمینی (ره) را نهادی مقدس و یادگار این رهبر فرزانه برای رفع محرومیت از جامعه اسلامی دانست و با تاکید بر ضرورت خدمت‌رسانی به محرومان اظهار داشت: باید با مدیریت اصولی و صحیح در جهت حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت گام برداشت.

وی افزود: توانمندسازی مددجویان از مهم‌ترین رویکردهای کمیته امداد است که باید با جدیت بیشتر دنبال شود.

فرماندار درمیان با تاکید بر زمینه‌سازی برای اشتغال مددجویان زیرپوشش کمیته امداد تصریح کرد: باید با توسعه مشاغل خانگی در بین مددجویان به سمت خودکفا کردن آنان حرکت کرد.

مدیر کمیته امداد درمیان نیز در این جلسه با بیان اینکه 17 درصد از جمعیت شهرستان درمیان زیرپوشش کمیته امداد درمیان هستند اظهار داشت: از ابتدای سال جاری 340 مورد جهیزیه با اعتبار 712 میلیون تومان به نوعروسان پرداخت شده و 30 نفر دیگر نیز در نوبت دریافت هستند.

احمد بصیری‌پور افزود: از ابتدای امسال 222 تخته فرش توسط مددجویان این نهاد تولیدشده که معادل هزار و 56 متر و به ارزشی بالغ بر 500 میلیون تومان به فروش رسیده است.

وی همچنین از پرداخت 156 فقره وام خوداشتغالی با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات امدادی و بانکی خبرداد.

مدیرکمیته امداد درمیان با بیان اینکه 472 یتیم زیر18 سال در شهرستان داریم گفت: هزار 331 حامی در طرح اکرام به این ایتام کمک می‌کنند که از ابتدای امسال 3 میلیارد و 880 میلیون تومان به این ایتام کمک کردند.

بصیری‌پور افزود: در بخش مسکن مددجویان در سال جاری 196 مورد احداث، تعمیر و بهسازی با اعتبار 330 میلیون تومان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: 858 خانوار در این شهرستان تحت حمایت بیمه اجتماعی، زنان سرپرست خانوار؛ طرح‌های اشتغال عشایر و روستاییان قرار دارند که از ابتدای سال جاری 2 میلیارد و 525 میلیون ریال در این راستا هزینه شده است.