استاندار خراسان رضوی گفت: نیروهای مسلح در عین حفظ آمادگی نظامی، در حوزه‌های مردم‌یاری و تقویت دستگاه‌های اجرایی نیز در صحنه حاضر هستند.

به گزارش مرور نیوز علیرضا رشیدیان ظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا که در هتل تابان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این ایام متعلق به حضرت زهرا (س)، نخستین شهید راه ولایت و شخصیتی که یک تنه به عنوان مدافع ولایت قیام کرد و به همه، ایستادگی را چه در قیام و چه در سکوت آموخت و امیدواریم که همه بتوانیم راه این بانوی بزرگوار را ادامه دهیم.

وی افزود: از فرماندهی ارتش و به ویژه فرماندهی نزاجا که موجبات اقتدار، سربلندی و پیشگیر از تهدیدات نظامی دشمن را بر عهده داشته و حقیقتا نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند و با رزمایش‌ها، تجهیزات و حضور در صحنه‌های مختلف توانستند کشور و نظام را بیمه کنند، تشکر می کنم.

استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه ارتش یکی از استوانه های قدرت ملی جمهوری اسلامی ‌است، ادامه داد: امیر حیدری تاکنون این راه را حیدری پیموده اند و ان شا الله همین گونه ادامه می دهند و خلوص و شایستگی ایشان همواره مورد تاکید همگان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما افتخار ولایت و رهبری مقام معظم رهبری رادارد، عنوان کرد: البته جهان اسلام نیز این توفیق را کسب کرده است، اما نیرو های مسلح این افتخار را بیش از همه مردم دارند زیرا تحت عنوان فرماندهی کل قوا، ذیل رهبری این رهبر دانشمند و با تدبیر هستند.

رشیدیان ادامه داد: یکی از ویژگی های منحصر به فرد جمهوری اسلامی این است که نیروهای مسلح آن در عین حفظ آمادگی نظامی، در حوزه‌های مردم‌یاری و تقویت دستگاه‌های اجرایی نیز در صحنه حاضر هستند و نمونه آن هم کمک های مهم سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی در سیل اخیر خراسان رضوی بود که جا دارد در همین مراسم از آنان تقدیر و تشکر کنم.

وی با بیان اینکه ارتش علاوه بر رشد در حوزه نظامی و دفاعی، در حوزه‌های دینی و عقیدتی و نشر آن نیز رشد کرده اند، بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی یک ارتش ولایی است که بزرگترین قوه و قدرت شان ایمان آن‌هاست. امروز از ادامه خدمت امیر جهانشاهی در خراسان به‌عنوان فرماندهی قرارگاه شمال‌شرق محروم شدیم اما برادر دیگری جانشین ایشان شدند که از خصوصیت ایشان برخوردارند و افتخار خدمت به زائران امام رضا (ع) را داشته و دارند.