فرماندار شهرستان تویسرکان با حضور در دفتر ایسنا، از آغاز طرح اصلاح باغات گردو در شهرستان تویسرکان از شنبه 14 اسفند خبر داد.

به گزارش مرور نیوز حبیب مومیوند، با بیان اینکه طرح اصلاح باغات گردو در شهرستان تویسرکان از امروز آغاز شده است، افزود: 150 نفر از شهرستان تویسرکان و 50 نفر از سایر نقاط کشور در کارگاه‌های آموزشی اصلاح باغات گردو به مدت 5 روز حضور می‌یابند به طوریکه با اجرای این طرح و حضور افراد آموزش‌گیرنده، زمینه جذب گردشگران نیز از سراسر کشور فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مدرسان این طرح از کشورهای خارجی همچون ترکیه جذب شده‌اند، یادآور شد: شهرستان تویسرکان پایلوت کشوری اصلاح و سرشاخه‌زنی باغات گردو در سطح کشور است.

فرماندار شهرستان تویسرکان با بیان اینکه در شهرستان تویسرکان 5 هزار و 500 هکتار باغ گردو وجود دارد، عنوان کرد: سالیانه 10 تا 12 هزار تن گردو از این شهرستان برداشت می‌شود.

مومیوند با اشاره به اینکه باغات گردو در معرض آسیب سرمازدگی قرار دارند، تصریح کرد: با مشارکت سازمان جهادکشاورزی و جهاددانشگاهی کشور برای اصلاح و سرشاخه‌زنی باغات گردو اقدام کرده‌ایم.

وی از اجرای این طرح در 3 هزار هکتار از باغات گردو خبر داد و بیان کرد: این طرح با رویکرد مقاوم‌سازی باغات در برابر سرمازدگی نژاد دیر برگ‌ده و افزایش تولید گردو انجام می‌شود.

فرماندار شهرستان تویسرکان در پایان با بیان اینکه اجرای این طرح در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: بر اساس نظر کارشناسان با اجرای این طرح تولید گردو 3 تا 4 برابر افزایش خواهد یافت.