رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دهلران گفت: 20 هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی شهرستان دهلران جنگل‌کاری شد.

به گزارش مرور نیوز، سیدعلی حسینی در مراسم آغاز هفته منابع طبیعی در مدرسه علامه طباطبایی دهلران اظهار داشت: منابع طبیعی از جمله نعمت‌های خدادادی است که همه باید در راستای حراست از آن مشارکت کنیم.

وی گفت: شهرستان دهلران از جمله مناطق بیابانی کشور است که با داشتن 260 هزار هکتار عرصه بیابانی نیازمند برنامه‌های جامع و مشارکت همگانی مردم برای بیابان‌زدایی است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دهلران با بیان اینکه 37 درصد مساحت شهرستان دهلران را بیابان تشکیل داده تصریح کرد: از سوی اداره کل منابع طبیعی در طول سال جاری با هدف بیابان‌زدایی برنامه‌های متعدد درختکاری و کاشت نهال در این شهرستان اجرا شده است که جنگل‌کاری 20 هزار هکتار از این عرصه‌ها از جمله اقدامات انجام شده سال جاری است.

حسینی افزود: از دیگر برنامه‌های اجرا شده در سال جاری نهال کاری 8 کیلومتر از جاده‌های مرزی این شهرستان است که این موضوع در آینده نیز دنبال خواهد شد.

وی بیان کرد: کاشت 3 نهال به ازای هر نفر از جمله هدف‌گذاری‌های انجام شده برای مشارکت دادن مردم در موضوع درختکاری در سال جاری بود که خوشبختانه با کاشت 300 هزار اصله نهال توانستیم به رقم 4 اصله نهال به ازای هر نفر دست پیدا کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دهلران اظهار داشت: بیش از 85 درصد از مساحت شهرستان دهلران را عرصه های منابع طبیعی تشکیل داده و پس از حفاظت عرصه‌های ملی، اجرای اقدامات آبخیزداری و بیابان‌زدایی جزو اولویت‌های مهم اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران است.

در مراسم نواختن زنگ هفته منابع طبیعی که با حضور مسئولان شهرستان انجام شد یک نهال در مدرسه علامه طباطبایی غرس شد.