مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان، از برگزاری جشنواره غذای اکو جاده ابریشم در اردیبهشت‌ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش مرور نیوز یحیی رحمتی اظهار کرد: سومین جشنواره بین‌المللی غذای کشورهای عضو اکو، جاده ابریشم در اردیبهشت‌ماه سال آینده در زنجان برگزار خواهد شد.

وی افزود: دوره دوم این جشنواره در مهرماه برگزار شده بود که به دلیل تلاقی با ایام ماه محرم زمان برگزاری آن تغییر یافته و 20 تا 22 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این جشنواره همچون دوره قبلی آن در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان برگزار شده و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 16 تا 22 از آن بازدید کنند.

وی اظهار کرد: حدود 38 درصد هزینه‌های یک سفر مربوط به غذا می‌شود، لذا غذا در گردش مالی گردشگری جایگاه ویژه‌ای دارد، به همین جهت در بسیاری از کشورهای دنیا برنامه‌ریزی‌های مختلفی در این زمینه انجام گرفته و با مداومت اجرای این برنامه‌ها به قطب این جاذبه تبدیل شده‌اند که نمونه آن کشورهایی همچون هند و چین است.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه برگزاری این جشنواره با آغاز ماه محرم و آمادگی برای این ماه همزمان بود لذا برای حفظ حرمت‌ها دهه آخر اردیبهشت‌ماه شاهد برگزاری آن خواهیم بود.

رحمتی عنوان کرد: این سئوال در ذهن بسیاری وجود دارد که چرا استان زنجان در حوزه غذا سرمایه‌گذاری زیادی انجام می‌دهد که در پاسخ باید تاکید کرد استان زنجان پیشینه و جایگاه ویژه‌ای در این زمینه دارد، به‌گونه‌ای که می‌توان گفت کیفیت غذای زنجان در منطقه شمال‌غرب منحصر به فرد است.

وی با بیان اینکه علاوه بر جشنواره آش، جشنواره غذای کشورهای اکو نیز به برندی به نام زنجان تبدیل شده است، افزود: روند برگزاری این جشنواره همچون سال گذشته بوده و امیدواریم شاهد استقبال گسترده‌ای از آن باشیم.