استاندار قزوین از رسانه‌ها و صاحبان تریبون در جمع‌های مردمی خواست تا در کنار پرداختن به نقاط ضعف احتمالی دولت به نکات مثبت و کارهای خوب انجام‌شده نیز اشاره داشته باشند.

به گزارش مرور نیوز، فریدون همتی در نشست شورای بانک‌های استان قزوین اظهار کرد: در راستای کمک به اقشار نیازمند و ضعیف جامعه در سفر رئیس‌جمهوری اعطای 800 میلیارد ریال در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه به کمیته امداد امام خمینی (ره) مصوب شد که آن‌ را باید یکی از کارهای بسیار خوب دولت نامید.

وی ادامه داد: از صاحبان تربیون انتظار داریم در کنار انتقاد از عملکرد دولت، به این موارد نیز اشاره داشته باشند.

استاندار قزوین اضافه کرد: در حال حاضر یک هزار و 800 فقره پرونده برای اعطای تسهیلات مربوط به کمیته امداد امام خمینی (ره) در بانک‌های استان آماده هستند که امیدواریم با تسریع کار توسط بانک‌ها حداقل 400 میلیارد ریال از آن‌ها در سال جاری جذب و پرداخت شوند.

وی ادامه داد: پس از سفر رئیس‌جمهوری به قزوین، 12 هزار و 389 فقره وام ازدواج با یک هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از ازدواج جوانان و تقویت نهاد خانواده پرداخت‌شده است که متأسفانه در سخنرانی‌ها به آن توجه نشده و تنها به مسائلی چون حقوق نجومی پرداخته‌ شده است.

استاندار قزوین، دولت تدبیر و امید را دولتی ولایتمدار خواند و گفت: یکی از افتخارات دولت آقای روحانی تبعیت محض از مقام معظم رهبری بوده است و دولت وی مشروعیت خود را از ولایت‌فقیه و سپس رأی مردم دارد و نباید عده‌ای برای تحقق اهداف جناحی خود، نظام مدیریتی کشور که سرمایه اسلام، انقلاب و مردم است را به‌راحتی زیرسوال برده و چهره آن‌ها مخدوش کنند.

وی اظهار کرد: نباید با حرف‌های غیرواقعی و عوام فریبانه مردم را از آینده ناامید کرد بلکه باید تلاش کرد با رفع ضعف‌ها برای ساختن آینده‌ای روشن و مطمئن اقدام نمود و جامعه را به‌نظام جمهوری اسلامی امیدوارتر ساخت.

استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به طرح تولید برق از انرژی خورشیدی با مسئولیت کمیته امداد امام خمینی (ره) در روستاها، گفت: تاکنون در این زمینه یک هزار و 302 مکان و متقاضی شناسایی‌شده اما تنها 78 مورد جانمایی به انجام‌شده است که رقم ناچیزی به شمار می‌رود و باید به آن سرعت بخشید.

همتی با اشاره به اعطای تسهیلات طرح رونق به واحدهای تولیدی نیز تصریح کرد: مدیریت ارشد استان هیچ‌گاه مصر نیست تسهیلات رونق به یک واحد ناتوان در بازپرداخت وام اعطا شود بلکه در این زمینه با در نظر گرفتن روی دایره ارزیابی عملکرد، نظر مدیر بانک و کارگروه رفع موانع تولید اقدام می‌شود.

وی همچنین به انتقاد از عملکرد اداره کل بازرسی قزوین پرداخت و افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، از اداره کل بازرسی استان همکاری مشاهده نشده و باید از این دستگاه پرسید عملکرد شما درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی چه بوده است؟

همتی اضافه کرد: باید دستگاه‌هایی از قبیل اداره کل بازرسی قزوین که در اعطای تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی مانع‌تراشی کرده‌اند، به دفتر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری معرفی شوند.

وی در ادامه بابیان اینکه دستور کار بخشودگی جرائم تسهیلات زیر یک میلیارد ریال به بانک‌های قزوین ابلاغ‌شده است، تصریح کرد: بانک‌ها با اطلاع‌رسانی و پیگیری جدی این موضوع می‌توانند بخش زیادی از طلب‌های مشکوک الوصول خود را دریافت کنند و خود را تقویت نمایند.

استاندار قزوین در پایان با با بیان اینکه حل مشکلات تاک‌داران در دستور کار جدی قرار دارد، اظهار کرد: امیدواریم به‌سرعت تسهیلات ارزان‌قیمت به خریداران کشمش پرداخت شود تا با فرارسیدن سال جدید شاهد حل بخشی از مشکلات تاک‌داران استان باشیم.